Спецпроєкт

Від збереження зарплат до психологічної допомоги:

як змінився OLX за два роки
повномасштабної війни

ми OLX

Майже хроніка двох років життя команди

The Village Specials

ми OLX

Майже хроніка двох років життя команди

The Village Specials

Так, уранці 24 лютого працівники, попри невелику паніку, знали, як діяти. А вже наступного дня частина з них почала працювати, щоби підтримати українців у пошуку необхідного на платформі.

У лютому 2022 року компанії зрозуміли, що їхня основа – люди, а безпека – запорука виживання бізнесу та його розвитку. Команда ОLX ще до початку вторгнення, хоч і не вірила, але почала готуватися: релокували співробітників, аналізували різні сценарії й організовували необхідні тренінги.

The Village Україна разом з ОLX розповідають, як команда сервісу турбується про своїх уже два роки непевності, і показують читачам людей, які навіть у воєнний час змогли забезпечити безперебійну роботу платформи.

Олена Богдан

HR-менеджерка ОLX

«Наші люди – найбільший скарб»:

про підготовку команди до повномасштабного вторгнення

Наші люди для нас – найбільший скарб, саме тому питання їхньої безпеки є пріоритетом №1. Ще в листопаді 2021 року ми почали активно готуватися до можливих несприятливих сценаріїв, хоча мало хто з нас до кінця вірив у можливу ескалацію. Але для підтримки команди, їхньої безпеки й організації роботи бізнесу нам потрібно було мати декілька планів щодо наших дій.

Як показав досвід, у критичних ситуаціях не все йде за планом, але завчасно ми:

[ 1

створили комітет, який би забезпечив безперервність бізнесу, і розподілили ролі з різних напрямів: комунікація, логістика, проживання, ІТ-інфраструктура, фінансування

[ 2

ще в січні почали готувати команду до можливої ескалації та надавали рекомендації щодо дій у разі загострення, готували памʼятки, як діяти в кризових ситуаціях, запрошували військових експертів і проводили спеціалізовані тренінги

[ 3

завчасно зібрали та підготували інформацію про поточні місця перебування працівників та альтернативні контакти родичів

[ 4

виплачували зарплату наперед, адже хвилювалися, що люди можуть залишитися без коштів

[ 5

на початку лютого запропонували опцію передчасного переїзду в західні регіони тим працівникам, які проживали в областях поблизу кордонів. Наша команда завчасно подбала про оренду квартир у Львові, Івано-Франківську. Коли в мас-медіа почала збільшуватися напруга, ми запропонували всім працівникам, які не відчували себе безпечно на своїх місцях перебування, перебратися на захід країни та забезпечили їм переїзд і проживання разом із родинами в санаторіях у Трускавці.

Коли повномасштабне вторгнення таки розпочалося, ми працювали як єдиний організм і допомагали всім працівникам дістатися до безпечних місць. Окрім того, проводили анкетування, щоби щодня моніторити статус працівників: місце перебування, потреби, чи в безпеці вони.

Зрештою, ми організували також виїзд працівників за кордон: навчали правил, організовували трансфер до кордону, а наші колеги з Польщі, Румунії забирали їх звідти й допомагали з проживанням та адаптацією.

«Робота як порятунок»:

як OLX вдалося не зупинитися навіть під час вторгнення

Деякі люди з команди сервісу працювали вже з другого дня повномасштабного вторгнення, бо були в безпеці, а робота була для них як порятунок.

Попри обстріли, блекаути, тривоги, OLX Україна нарівні з рештою європейських команд дотримується глобальних процесів компанії:

[ 1

Зберегли більшість бенефітів і додаткових виплат на довоєнному рівні.

[ 2

Під час війни провели річний перегляд зарплати та виплату річного бонусу згідно зі щорічним performance-циклом.

[ 3

Зберегли всі види страхування (медичне, патронаж вагітності, страхування життя та додали військові ризики).

[ 4

Запровадили програму винагороди за стаж роботи (long service award – програма винагородження співробітників за 3, 5, 10, 15, 20 і 25 річницю роботи в компанії).

Використання сучасних технологій та інструментів для спілкування й управління проєктами допомогло команді залишатися на зв'язку та координувати роботу, попри фізичну віддаленість. Платформа продовжила зосереджуватися на відгуках користувачів, тож могла швидко реагувати на зміни в їхній поведінці та потребах.

Оскільки OLX забезпечили підтримку та можливості для професійного розвитку членів команди, ті були максимально мотивовані та залучені в роботу: постійно аналізували свою роботу та шукали шляхи для оптимізації процесів і покращення якості сервісу. Ці чинники разом допомогли команді OLX Україна не тільки адаптуватися до нових умов роботи, але й продовжувати розвивати та покращувати сервіс, попри виклики.

«Команда також потребує неабиякої ресурсності»:

як OLX підтримує ментальний добробут працівників — розповідає Олена Богдан, HR-менеджерка ОLX

Ми несемо велику відповідальність перед мільйонами людей і невпинно працюємо задля того, щоби розвивалася економіка, а наші користувачі могли знаходити ті товари та послуги, які їм потрібні. Для цього команда потребує неабиякої ресурсності.

Саме тому ми сфокусувалися також на ментальному здоровʼї наших працівників й запустили декілька інструментів, що доступні кожному з них:

[ 1

глобальну програму підтримки EAP

[ 2

локальну програму в партнерстві зі студією корпоративної психології 4id

[ 3

додатковий інструмент в партнерстві з платформою betterup.

Підтримують волонтерські ініціативи та стають до лав ЗСУ:

як ОLX допомагають країні

[ Ідуть у військо

Вісім хлопців та одна дівчина з команди ОLX вступили до лав ЗСУ. Для них компанія організувала допомогу з обладнанням та амуніцією. Окрім того, зберегла виплату зарплат, щоби військові та їхні родини відчували менший дискомфорт. В ОLX Україна говорять, що це мінімум, який компанія може зробити, у порівнянні з тим, що хлопці та дівчата роблять для збереження незалежності нашої держави.

[ Запустили категорію «Допомога»

На початку повномасштабного вторгнення ОLX запустили нову категорію «Допомога» – розділ для пошуку й пропозицій товарів і послуг, що мають підвищений попит у зв'язку з початком воєнних дій. Це ті товари, що є життєво необхідними для внутрішньо переміщених осіб, людей, які втратили домівку або потребують засобів для існування. Філософія допомоги полягає в наданні її на безоплатній основі.

[ Підтримують волонтерські ініціативи

Від початку повномасштабного вторгнення OLX переказали 10 мільйонів доларів на допомогу українцям. Основна сума покрила допомогу БФ «Коло», БФ «Твоя Опора», «БФ Сергія Притули». Вони використали їх на обладнання для медиків, які лікують поранених захисників і проводять протезування, на спецмашини та на модульні будинки, щоб українці мали змогу повернутися на свою територію.

Окрім того, працівники компанії окремо роблять різні волонтерські збори та проєкти: це і підтримка дітей у новорічний період, і допомога притулкам для котів і собак, а також окремі збори для рідних і близьких. Більше про допомогу українцям від OLX ви можете прочитати за посиланням.

10

 млн

доларів

 млн доларів

Загальна сума внеску від OLX

400

VAC-апаратів придбано

30

швидких

10

станцій для мобільної трансфузії крові

22

модульних будинки для постраждалих

3

спецмашини для ДСНС

1

мобільний медичний центр-амбулаторію, 3D-сканер кінцівок та токарний центр

15

 лікарень

забезпечили Медичним обладнанням

12

180

000

000 людей

 людей

отримали доступ до медичного обладнання

(*відповідно до загальної оцінки лікарень-реципієнтів)

Понад 

500

 000

 пацієнтів

отримали допомогу в прифронтових зонах

Альона Горковенко

керівниця напряму В2В і контент-маркетингу

24 лютого я прокинулася від сильного «бабаху», запищали сигналізації в авто. У той момент у мене й думки не виникло про початок повномасштабної війни. На додачу зранку о девʼятій я мала бути на зніманнях рекламного ролика, тож лягла спати назад. А вже о шостій мені подзвонили й сказали, що почалася війна.

6 березня ми з чоловіком вирішили поїхати до батьків у приватний будинок у селищі Віта Литовська, здавалося, що там південніше буде більш безпечно. А 9 березня ми ухвалили рішення на якийсь час поїхати на захід у Трускавець. Зібрали всіх: я, чоловік, наші два коти, мої мама, тато й бабуся та їхня кішка, мама чоловіка та її кішка. Їхали трьома машинами дві доби.

Спочатку я трохи панікувала, бо не налазило на голову, як таке взагалі може відбуватись. Тому приблизно за два тижні ми прожили всі п'ять стадій прийняття неминучого: заперечення, гнів, торг, депресія. Прийняття не наставало, а всі попередні стадії змішались до купи.

Але сидіти й страждати було просто неефективно, і команду треба було теж тримати в тонусі. Тому ми почали потроху повертатись до робочих процесів. Спочатку це була просто діяльність заради діяльності, але поступово все почало набувати сенсу. У середині березня ми вже готували плани на місяць: що робимо й для чого, проводили зустрічі та включалися в робочий процес. Здебільшого тут я вдячна тодішньому керівнику – він допоміг повернутись у стрій.

По-справжньому я включилась потужно в роботу, коли приїхала додому 6 квітня. Свій робочий стіл, свої рідні стіни – і хоч під ракетами – але морально допомагали витримати все, що тоді відбувалося.

Анна Селіфанова

керівниця відділу «ідеального контенту» (модерації)

Я зустріла вторгнення вдома в Києві разом із чоловіком і нашою собачкою Тедді, тут і залишалась увесь час.

Я змогла адаптуватися й продовжувати працювати над якістю сервісу саме завдяки людям OLX. Ми постійно були на звʼязку з командою, й саме підтримка одне одного дала віру в краще майбутнє.

З перших хвилин повномасштабного вторгнення я почала працювати, попри те, що нам надали вихідний. Більша частина команди попросила дати їм завдання, щоби відволікатися. Так робота моєї команди не зупинялась ні на секунду, були точкові попередження тімлідів про переміщення в безпечне місце, а так команда весь час працювала як злагоджений механізм.

Оксана Остапчук

керівниця сектору з розвитку продажів OLX Нерухомість

Я зустріла повномасштабне вторгнення із сином і сестрою в Києві, удома на лівому березі. Події розгорталися досить швидко, тому ми перебиралися до батьків у Житомирську область. Їхали селами, адже на той момент через Гостомель уже було неможливо проїхати, як і Житомирською трасою. А 6 березня ми виїхали у Львів – бо в батьків було гучно.

Насправді в мене було доволі багато роботи навіть у перші дні війни: я була однією з ключових осіб BCP-плану [план, що забезпечує неперервність бізнес-процесів у разі кризи], тому ще до початку вторгнення й відразу після ми з колегами активно займались поселенням усіх співробітників у санаторії в Трускавці й у квартири в Івано-Франківську та Львові. Це все забезпечила компанія, на мені ж була велика частина документального ведення цієї справи, організаційних моментів і перемовин з контрагентами. У перші два дні мене приєднали також до проєкту закупівлі амуніції для колег, який я потім почала курувати.

Дуже допомогла адаптуватись і згуртованість, що в нас була, велике бажання одразу допомогти всім, хто цього потребує, і той рівень забезпечення всіма потребами від нашої компанії: житло в безпечних містах, оплата проживання, організація трансферів як Україною (якщо в когось були проблеми), так і за кордон, прозора та якісна, своєчасна комунікація, були лідери в кожному процесі та проєкті, усі знали, що робити.

Та підтримка, яку надала компанія в той момент і продовжує досі, дуже допомогла повірити, що все буде добре, маємо тепер робити все від нас залежне. Тому ще в останні дні лютого ми приєдналися до модерації контенту, адже люди почали активніше шукати товари першої потреби та багато чого іншого.

Важливо, що ми провели ряд оперативних рішень для всіх наших клієнтів, незалежно від того, чи це бізнес-клієнти, чи приватні:

[ 1

одразу в лютому ми продовжили життя оголошень на 60 днів

[ 2

уже в березні 2023 року дали глибокі знижки на всі категорії та регіони (до 90%)

[ 3

збільшили безплатні ліміти в тих категоріях, де це було потрібно, щоби всі, хто потребує, могли їх розмістити, а ті, хто шукає – знайшли

[ 4

у квітні ми нарахували безплатні оголошення та пакети оголошень терміном на 90 днів для всіх, хто купував і мав їх станом до 24 лютого (окрім уже зазначеного продовження на 60 днів).

Важко окреслити межу, коли ми на повну повернулися до роботи. У березні ми нічого не продавали, а більше виконували функцію підтримки. У той момент захід України, велика частина центру та півдня мали піки в попиті на оренду. Поступово у квітні ми почали робити окремі дзвінки інформаційного характеру, а вже 19 травня відкрили реєстри з купівлі-продажу нерухомості: тут почалась активніша робота, уже порушували питання розвитку, старту, відновлення бізнесу. А в липні ми повернулись до своїх планових показників.

Більше про команду платформи у проєкті «Ми  – OLX»

Ми – OLX

Матеріал підготовлено за підтримки