Нове місцеГалерея сучасного мистецтва та винний бар Avangarden біля Львівської площі
Натуральне вино та роботи українських митців – у новому просторі на Січових Стрільців
Avangarden – це галерея та винний бар поблизу Львівської площі. Заклад відкрили в четвер, 14 жовтня, наразі він працює в тестовому режимі.
Фото: Євген Карєв для The Village Україна
Концепція
Avangarden Gallery & Wine Bar – це галерея сучасного мистецтва та винний бар на вулиці Січових Стрільців. Простір працює на першому поверсі будівлі, де торік відкрили офісний простір Kooperativ. Галерею запустили артменеджерка Каріна Качуровська, кураторка Світлана Левченко та бізнесмен Антон Мазний, який розвиває мережу готелів Owntown.
«Я чекала на реалізацію цього проєкту десять років, – розповідає засновниця Avangarden Качуровська. – Ми відразу вирішили, що будуємо мультидисциплінарний проєкт, який охоплює і виставковий простір, і винний бар. Для нас це спосіб зробити заклад більш доступним і відкритим, ніж формалізовані мистецькі інституції». Качуровська впродовж десяти років розвивала культурні проєкти, Avangarden вона позиціює як протиставлення «консервативним мистецьким інституціям»: «Хочеться чогось нового, чогось менш формального та більш відкритого».
Avangarden
Де: місто Київ, вулиця Січових Стрільців, 23–А
Коли: 11:00–22:00 (тестовий режим)
«У Європі в артінституціях часто відкривають ресторани, винні бари чи кав’ярні, але в Україні такого формату ще не було, – продовжує Качуровська. – Для мене це передусім про соціалізацію й об’єднання людей, тому це формати, які органічно поєднуються». Додає, що одним із головних завдань Avangarden визначають «знизити поріг входу в сучасне мистецтво»: «Для багатьох людей сучасне мистецтво є чимось незрозумілим. Якщо й виходить знайти час для галереї, то все одно залишаються запитання. Ми ж хочемо, щоб людина не йшла від нас без відповіді на запитання «Що це означає?» Переконані, що це простіше робити в неформальній атмосфері, за келихом вина». Для того, аби спростити знайомство з експозицією, біля кожного витвору мистецтва розмістили короткий опис проєкту та QR-код, за яким можна послухати пряму мову автора про роботу.
Першою виставкою на запуску Avangarden стала групова групова виставка українських художників Untitled Era. Роботи Василини Буряник, Віктора Мельничука, Васі Дмитрика, Артема Волокітіна, Євгена Самборського та Діми Красного об’єднує тема «пізнання природи людини, творчої праці, переосмислення цінностей через особисті почуття, а не зовнішні авторитети», пояснюють в галереї. Качуровська додає: «Це проєкт про необхідність внутрішніх змін людини для пошуку істини у стосунках із собою і навколишнім світом. Це про фокус уваги у процесі змін внутрішніх цінностей і духовне зростання. Адже мистецтво може бути станом, який тебе наповнює».
Качуровська доповнює, що згодом планують запустити щонедільні зустрічі «Я не розумію сучасне мистецтво»: «Будемо запрошувати арт-експертів і галеристів, які відповідатимуть на запитання гостей про мистецтво».
Локація
Avangarden відкрили на першому поверсі будівлі, де раніше працювала книжкова фабрика «Жовтень». Каріна Качуровська розповідає, що протягом тривалого часу для проєкту шукали приміщення на кшталт оранжереї. Зрештою простір поблизу Львівської площі обрали через можливість поєднати формати галереї й бару та рівень стелі в 4 метри, а також відносну близькість до центру й наявність паркінгу за будівлею.
За проєкт відповідала студія Belenko Дениса Беленка, в портфоліо якої, зокрема, київські заклади Milk Bar, Adelle, Wine Love, Mimosa Brooklyn Pizza та Mimosa Brooklyn Burger. «Для нас Денис не найманий працівник чи виконавець, а співавтор, – каже Качуровська. – Власне, як і всі учасники нашого проєкту, які приносять у нього своє бачення. Як на мене, без цього не можна зробити культурний проєкт». «Мені цікаво працювати з громадськими просторами. До того ж це цікава за форматом ідея: поєднання винного бару та галереї я ще не бачив», – розповідає Беленко.
Приміщення умовно розділили на дві частини: ліворуч від входу виділили зону з овальною контактною барною стійкою та посадковими місцями, а праворуч – виставковий простір. Утім, в Avangarden наполягають, що сприймають простір як цілісний: «У нас немає стін чи перегородок між зонами, ми зробили це свідомо, аби гості могли взяти келих вина та перейти в зону виставок або приїхати до нас на обід чи бізнес-зустріч і затриматися на виставку». «Ми хотіли, щоб постійно відбувався процес перетікання – між людьми, які прийшли на експозицію, та гостями бару», – додає Беленко.
Раніше в цьому просторі працював спа-салон. «Тут було царство гіпсокартону з нарізкою кабінетиків, де робили нігті та масаж. Ми зробили це місце таким, яким воно могло б бути, якби його ніхто не чіпав і не відкривав тут спа-салон», – каже Беленко. «Термін «спа» з латинської означає sanus per aquam – шлях до здоров’я через воду. Ми вирішили змінити його на sanus per arten – оздоровлення через мистецтво», – доповнює Качуровська.
Для переоблаштування приміщення під нові потреби в просторі прибрали перегородки та позбулися гіпсокартону на стінах. Утім, залишили кілька колон, які оголили до первісного вигляду. Біля них встановили риштування, яке використовують з експозиційною метою для роботи Віктора Мельничука «Відродження». «Це такий work in progress. Ми поки працюємо в тестовому режимі, аби почати приймати виставки, ще будемо продовжувати роботу на об’єкті. Простір ще будемо обживати та вдосконалювати», – пояснює Беленко.
У просторі вирішили відійти від стандартного для галерей рішення з білосніжними стінами, натомість обрали відтінки зеленого та блакитного кольору. «Мені не подобається, коли ти в галереї заходиш у білий простір, там ти миттєво починаєш відчувати себе некомфортно. А ми хотіли створити місце про комунікацію та діалог», – пояснює Качуровська. Використали й фірмовий прийом команди Belenko з ефектом «обжитості» простору: підсилюють його елементи з натурального дерева у вхідній групі та використання вінтажних і реставрованих меблів. На підлозі – налитий бетон.
В Avangarden 44 посадкові місця, дев’ять із яких облаштували навколо бару. Також кілька місць виділили біля входу на сезонну посадку за двома столами. У виставковій зоні продумали рішення для експонування та зонування. «У нас не так багато виставкового простору, – каже Качуровська, – тому ми зробили металеві ферми на стелі, які можна використовувати для підвісних фальш-стін, змінюючи маршрут відвідувачів простором. Хочеться відходити від класичного планування в бік просторових інсталяцій і мультимедійних робіт».
Також у приміщенні виділили окремі приміщеня для офісу Avangarden і студії графічного дизайну Barmaleys, яка відповідала за проєкт. Ще один окремий простір називають «Пінакотека»: в магазині, названому на честь приміщення для зберігання витворів мистецтва в Давній Греції, можна буде придбати роботи сучасних українських митців.
Бар і кухня
Формат Avangarden визначають насамперед як винний бар, акцент роблять на натуральне вино. Культура натурального вина насправді має чимало спільного з мистецтвом, адже вона передбачає визначальну роль творця та багаторівневість трактування, розповідає Каріна Качуровська.
За винну карту відповідає старший сомельє goodwine Роман Ремеєв. «Я б не міряв її термінами «натуральне вино» чи класичне, – коментує Ремеєв. – Це винна карта для кожного, хто любить вино, карта сучасного міста та сучасного киянина. Без загравання в елітарність, але й без базових позицій, які купують на звичайну вечерю в понеділок чи на дачу». Сомельє склав карту Avangarden винятково з європейських вин: «Ми просто провели паралелі з мистецтвом. Класика – вона тільки з Європи». Співпрацюють із постачальниками goodwine, Sabotage Wine і Roots.
Меню Avangarden запускає шеф-кухар Андрій Северенчук, який раніше працював у закладах Food Couture, «Глек» і Win Bar. Спочатку команда розглядала можливість створення суто вегетаріанського меню: врешті страви з продуктами тваринного походження додали, але основою меню зробили рослинні інгредієнти.
З меню:
Бабагануш із маринованим чері – 160 грн
Зелений салт із яловичиною на грилі – 235 грн
Карамелізована морква з горіховим соусом – 120 грн
Обпалена броколі із соусом із тунця та гострим кеш’ю – 180 грн
Тако з тунцем, гострою морською капустою та папаєю – 265 грн
Індичка з броколі та соусом із пармезану – 270 грн
Наприклад, жовте карі (190 грн) подають із куркою або джекфрутом і тофу, а томатний суп (140 грн) – із креветками чи брі на вибір. Також пропонують скумбрію, запечену в глазурі з лемонграсу (235 грн) і запечене курча з кукурудзою і соусом із пармезану (255 грн).
Відповідно до концепції винного бару пропонують закуски, які називають «стравами одного келиху»: до прикладу, це чипси з льону та крекери із паприкою (140 грн), оливки з артишоками й хумусом (210 грн) та чотири види сиру з інжиром і в’яленими чері (270 грн). Окрім того, готують відкритий сендвіч із тунцем і маринованим баклажаном (165 грн) і чизкейк із батату з цибулевим мармеладом і смородиною (155 грн).
Серед інших страв – запечений батат із яйцем-пашот (135 грн), обпалений цукіні з пряними травами, йогуртом і ягодами (125 грн) і тако з куркою, шиїтаке й битими огірками (225 грн). На десерт подають лаймово-мангову тарту (165 грн) і горіховий торт із фісташками й ірисковим кремом (130 грн). За коктейльну карту відповідав Павло Макарчук (Loggerhead), а за барну технологію – Степан Цуцман (Barex).