Укрзалізниця показала перший безбар'єрний вагон, повністю адаптований для пасажирів на кріслах колісних. 

Як змінили вагон?

Вагон повністю переобладнали, зважаючи на потреби пасажирів на кріслах колісних. Розміри купе збільшили: кожне з них розраховане на двох пасажирів з інвалідністю та двох супроводжуючих. Якщо вагон не забронювали для спецперевезень, купе можуть використовувати для шести пасажирів.

Що ще інклюзивного у вагоні?
  • електропідіймач, який можна навантажувати до 300 кілограмів
  • збільшені ширина дверей і коридору для вільного пересування на кріслі колісному
  • навігація шрифтом Брайля і контрастне маркування
  • великогабаритна вбиральня з душем, кнопкою екстреного виклику, тримачем для милиць, сповивальним столиком і дитячим кріслом з ременем
  • можливість регулювати кут нахилу спинки

Також у вагоні передбачені індикатори зайнятості вбиральні, є індивідуальні розетки та освітлення для кожного пасажира, в окремих зонах вагона ведуть відеоспостереження. 

Вагон створювали протягом трьох місяців на власних потужностях у вагонному депо «Бахмач». Сам вагон є експериментальним, він буде доступним за запитом організацій через сервіс замовлення групових квитків.

Замовити спецвагон можна за посиланням. Оформити замовлення треба щонайменше за п'ять діб до запланованої дати подорожі. Забронювати місце у вагоні може людина з інвалідністю, супровідник або «замовник» – людина, яка не поїде. Також треба вказати інформацію про пільгового пасажира: це людина з інвалідністю І групи, дитина з інвалідністю чи інша категорія. Підтвердити наявність інвалідності треба просто на сайті – вказати серію і номер посвідчення, дату видачі й надати скан-копію або фото посвідчення. 

   

Зараз в Укрзалізниці уже є 50 вагонів підвищеної доступності. Вони мають окремі купе зі змінною геометрією спинки лежака. Також такі купе збільшені за площею, а вагони мають адаптовану вбиральню. Про те, як УЗ будує безбар'єрність для всіх, розпитали керівника проєкт «Безбар'єрна залізниця» Ярему Дуля, який працює в Укрзалізниці (у тексті ще чотири історії залізничників).

Фото й обкладинка: Укрзалізниця