The Village Україна розповідає про креативні робочі простори твого міста.

Vintage Web Production – українська компанія, що займається розробкою і дизайном сайтів. Це перший вітчизняний веб-продакшн, який увійшов до сотні найкращих розробників сайтів світу за версією Awwwards. Зокрема, студія відповідальна за сайти Міністерства охорони здоров’я, Міністерства фінансів та рекламного продакшину Radioaktive Film.

Євген Кудрявченко


співзасновник Vintage Web Production

Щороку у світі випускають книжки з 365 найкращими сайтами світу, і останні чотири роки ми неодмінно входимо до цих списків зі своїми роботами. До кінця 2018 року в нас є мета увійти до списку 50 найкращих розробників сайтів світу. До того ж у нас є особиста амбіція – зробити Київ світовою столицею веб-дизайну. Переконані – для цього у міста є всі потрібні ресурси.

Торік ми успішно запустили перший сайт з американським клієнтом. Загалом у 2017 році близько 30% наших клієнтів були з-за кордону. У цій сфері ми конкуруємо із Нью-Йорком, Міланом і Лондоном, але переконані – Україна має навіть більший потенціал. Зараз ми плануємо відкривати представницький офіс у Нью-Йорку. За п’ять років хотіли б мати 400 людей у штаті, 10 сейлз-офісів та імідж України як лідера цього сегменту ринку.

 Vintage Web Production

Метраж: 480 м²

Працівники: близько 60

Автор проекту: Sergey Makhno Architects

Офіс Vintage розташований у бізнес-центрі в приватному секторі на Печерську, поблизу станцій метро «Либідська» і «Дружби народів». Компанія працює тут уже два роки. До цього працівники розміщувалися у кількох суміжних квартирах житлового будинку в центрі Києва. «У нас почалися контракти з великими брендами на кшталт «Київстару» та ОККО, і ми розуміли, що зустрічати клієнтів треба інакше», – каже керівник компанії Кудрявченко.

«У мене ненависть до бізнес-центрів, які жодним чином не намагаються підлаштуватися під клієнтів. Усі ці офіси, які працюють до 22:00 – це нас не влаштовувало», – розповідають у Vintage. У бізнес-центрі на Печерську за все відповідають саме орендатори: до будівлі веб-продакшн в’їхав із кількома партнерами, тобто фактично вони орендували всю триповерхову будівлю з підвальним приміщенням і дахом. Гнучкий розклад роботи, власна система охорони, зручність розташування – перераховує переваги локації Кудрявченко.

У квітні 2015 року, коли Vintage переїжджав до нового офісу, у штаті компанії було близько 20 людей. За цей час штат розширили майже втричі – тепер продакшн займає вже не кілька кімнат, а цілий поверх у бізнес-центрі. Усього на майже 500 квадратних метрах можуть знайти місце для 80 працівників.

«Коли ми переїхали до нового офісу, програмісти навіть почали носити сорочки – треба було відповідати», – жартують у Vintage.

За дизайн приміщення відповідав один із перших клієнтів Vintage Сергій Махно. «Ми працюємо з Сергієм уже понад десять років. За цей час ми встигли зробити йому чотири сайти. Клієнтські стосунки встигли перейти у дружні», – розповідає Кудрявченко. Дизайнерські рішення Sergey Makhno Architects впадають у вічі одразу після входу до бізнес-центру. Вхідну групу студія вирішила прикрасити композицією із підвісних авторських ламп. Зонально лобі поділили на кілька частин: великий стіл із декорованими дровами для офіс-менеджера та охоронця, зона очікування з диванами та рослини біля великих вікон.

Кімнати поряд – дві переговорні, одна для неформального спілкування в офісі, друга для зустрічей із клієнтами. Першу виділяє напис на стіні «Create Something Amazing Today»; слово «Amazing» виділили яскраво-зеленим кольором. У гостьовій розташували великий стіл на вісім місць. Високий рівень стелі (у всьому офісі – 4 м) надає кімнатам повітря. «Тут є де подихати. До гостей треба ставитися з повагою», – кажуть у Vintage.

У кімнатах напроти розташували робочі простори. Працівники Vintage сидять не за окремими робочими місцями, а за спільними великими столами. Це рішення ухвалили свідомо, розповідає Кудрявченко. «Раніше ми садили працівників відповідно до відділів – там дизайнери, там програмісти. Тепер же розділяємо людей так, щоб вони працювали у групах з іншими спеціальностями. У майбутньому хочемо поділити простір за юнітами – щоб у кожній групі був програміст, дизайнер і верстальник», – пояснює співзасновник Vintage.

У форматі оупен-спейсу облаштували й основний робочий простір компанії. У цій кімнаті максимально може працювати 24 людини. За кількома великими столами сидять фахівці, відповідальні за UX, а також дизайнери і тестувальники Vintage. Основне джерело освітлення в просторі – велика люстра-павук. На стінах кілька постерів у стилі поп-арт із Тарасом Шевченком. Під стінами кілька мішків для сидіння. «Інколи краще думається не за столом», – кажуть в офісі.

Можливість змінити робоче положення є і в кімнаті для креативного відділу. Простір він ділить із продавцями та моушн-дизайнерами. За потреби у теплу пору року вони можуть вийти на балкон і облаштувати робоче місце там. Доступний вихід на балкон і в кількох інших кімнатах офісу. «Креативити завжди краще на свіжому повітрі», – кажуть у Vintage.

У кабінеті керівників Vintage Кудрявченко працює із партнером Дмитром Завгороднім. «У цій кімнаті ми рідко залишаємося удвох: майже завжди спілкуємося тут із людьми», – розповідають партнери Vintage. Додають: «Тут проводимо стратегічні сесії, які зазвичай схожі на епізоди Mad Men». Від офісу на Медісон-авеню кабінет відрізняє одна деталь – великий іграшковий лось заввишки з метр. В офісі пояснюють – лосі та олені є тотемними тваринами компанії. Свого часу таку іграшку Vintage подарував Сергій Махно, а тепер вони регулярно отримують такі подарунки від клієнтів.

Велика колекція рогатих тварин – у кімнаті, в якій працюють керівники проектів Vintage. Якщо у кабінеті керівників можна знайти найбільшу іграшку в офісі, то у цій кімнаті – найменший лось.

Як і в інших частинах приміщення, на кухні замість кількох окремих столів поставили один великий. «Можна сказати, що в нас сімейний бізнес, тому не хотілося б, щоб хтось віддалявся від колективу», – каже Кудрявченко. Над столом – авторські люстри Sergey Makhno Architects, виконані зі звичайних трилітрових банок. Поруч на балконі облаштували зону для паління.

Підвальне приміщення Vintage переоблаштували з паркінгу на коворкінг і зону для презентацій. Цю частину будівлі називають «простором-трансформером»: її використовують і для неформальних нарад, і як лекторій, і як зону для презентацій та хакатонів. Як основний колір обрали білий. В окремій кімнаті поряд поставили стіл для пінг-понгу та повісили боксерські груші – для розрядки працівників. Планують згодом облаштувати й кімнату для сну.

На даху будівлі безпечно – по периметру його перекривають балкони. Тут Vintage влаштовує святкування днів народжень, корпоративів або просто збирається на барбекю. Утім, вживання міцного алкоголю на даху заборонили – тільки пиво і сидр. «Коли ми влаштовували першу вечірку, люди із сусідніх будинків повиходили на балкони дивитися, що ми тут робимо», – сміється Кудрявченко.