Офіс місяцяОфіс веб-продакшину Vintage: 500 м² для «найкращих сайтів у світі»
Від підвалу до даху: просторий офіс від Sergey Makhno Architects
The Village Україна розповідає про креативні робочі простори твого міста.
Vintage Web Production – українська компанія, що займається розробкою і дизайном сайтів. Це перший вітчизняний веб-продакшн, який увійшов до сотні найкращих розробників сайтів світу за версією Awwwards. Зокрема, студія відповідальна за сайти Міністерства охорони здоров’я, Міністерства фінансів та рекламного продакшину Radioaktive Film.
Фото: Анна Бобирєва
Євген Кудрявченко
співзасновник Vintage Web Production
Щороку у світі випускають книжки з 365 найкращими сайтами світу, і останні чотири роки ми неодмінно входимо до цих списків зі своїми роботами. До кінця 2018 року в нас є мета увійти до списку 50 найкращих розробників сайтів світу. До того ж у нас є особиста амбіція – зробити Київ світовою столицею веб-дизайну. Переконані – для цього у міста є всі потрібні ресурси.
Торік ми успішно запустили перший сайт з американським клієнтом. Загалом у 2017 році близько 30% наших клієнтів були з-за кордону. У цій сфері ми конкуруємо із Нью-Йорком, Міланом і Лондоном, але переконані – Україна має навіть більший потенціал. Зараз ми плануємо відкривати представницький офіс у Нью-Йорку. За п’ять років хотіли б мати 400 людей у штаті, 10 сейлз-офісів та імідж України як лідера цього сегменту ринку.
Vintage Web Production
Метраж: 480 м²
Працівники: близько 60
Автор проекту: Sergey Makhno Architects
Офіс Vintage розташований у бізнес-центрі в приватному секторі на Печерську, поблизу станцій метро «Либідська» і «Дружби народів». Компанія працює тут уже два роки. До цього працівники розміщувалися у кількох суміжних квартирах житлового будинку в центрі Києва. «У нас почалися контракти з великими брендами на кшталт «Київстару» та ОККО, і ми розуміли, що зустрічати клієнтів треба інакше», – каже керівник компанії Кудрявченко.
«У мене ненависть до бізнес-центрів, які жодним чином не намагаються підлаштуватися під клієнтів. Усі ці офіси, які працюють до 22:00 – це нас не влаштовувало», – розповідають у Vintage. У бізнес-центрі на Печерську за все відповідають саме орендатори: до будівлі веб-продакшн в’їхав із кількома партнерами, тобто фактично вони орендували всю триповерхову будівлю з підвальним приміщенням і дахом. Гнучкий розклад роботи, власна система охорони, зручність розташування – перераховує переваги локації Кудрявченко.
У квітні 2015 року, коли Vintage переїжджав до нового офісу, у штаті компанії було близько 20 людей. За цей час штат розширили майже втричі – тепер продакшн займає вже не кілька кімнат, а цілий поверх у бізнес-центрі. Усього на майже 500 квадратних метрах можуть знайти місце для 80 працівників.
За дизайн приміщення відповідав один із перших клієнтів Vintage Сергій Махно. «Ми працюємо з Сергієм уже понад десять років. За цей час ми встигли зробити йому чотири сайти. Клієнтські стосунки встигли перейти у дружні», – розповідає Кудрявченко. Дизайнерські рішення Sergey Makhno Architects впадають у вічі одразу після входу до бізнес-центру. Вхідну групу студія вирішила прикрасити композицією із підвісних авторських ламп. Зонально лобі поділили на кілька частин: великий стіл із декорованими дровами для офіс-менеджера та охоронця, зона очікування з диванами та рослини біля великих вікон.
Кімнати поряд – дві переговорні, одна для неформального спілкування в офісі, друга для зустрічей із клієнтами. Першу виділяє напис на стіні «Create Something Amazing Today»; слово «Amazing» виділили яскраво-зеленим кольором. У гостьовій розташували великий стіл на вісім місць. Високий рівень стелі (у всьому офісі – 4 м) надає кімнатам повітря. «Тут є де подихати. До гостей треба ставитися з повагою», – кажуть у Vintage.
У кімнатах напроти розташували робочі простори. Працівники Vintage сидять не за окремими робочими місцями, а за спільними великими столами. Це рішення ухвалили свідомо, розповідає Кудрявченко. «Раніше ми садили працівників відповідно до відділів – там дизайнери, там програмісти. Тепер же розділяємо людей так, щоб вони працювали у групах з іншими спеціальностями. У майбутньому хочемо поділити простір за юнітами – щоб у кожній групі був програміст, дизайнер і верстальник», – пояснює співзасновник Vintage.
У форматі оупен-спейсу облаштували й основний робочий простір компанії. У цій кімнаті максимально може працювати 24 людини. За кількома великими столами сидять фахівці, відповідальні за UX, а також дизайнери і тестувальники Vintage. Основне джерело освітлення в просторі – велика люстра-павук. На стінах кілька постерів у стилі поп-арт із Тарасом Шевченком. Під стінами кілька мішків для сидіння. «Інколи краще думається не за столом», – кажуть в офісі.
Можливість змінити робоче положення є і в кімнаті для креативного відділу. Простір він ділить із продавцями та моушн-дизайнерами. За потреби у теплу пору року вони можуть вийти на балкон і облаштувати робоче місце там. Доступний вихід на балкон і в кількох інших кімнатах офісу. «Креативити завжди краще на свіжому повітрі», – кажуть у Vintage.
У кабінеті керівників Vintage Кудрявченко працює із партнером Дмитром Завгороднім. «У цій кімнаті ми рідко залишаємося удвох: майже завжди спілкуємося тут із людьми», – розповідають партнери Vintage. Додають: «Тут проводимо стратегічні сесії, які зазвичай схожі на епізоди Mad Men». Від офісу на Медісон-авеню кабінет відрізняє одна деталь – великий іграшковий лось заввишки з метр. В офісі пояснюють – лосі та олені є тотемними тваринами компанії. Свого часу таку іграшку Vintage подарував Сергій Махно, а тепер вони регулярно отримують такі подарунки від клієнтів.
Велика колекція рогатих тварин – у кімнаті, в якій працюють керівники проектів Vintage. Якщо у кабінеті керівників можна знайти найбільшу іграшку в офісі, то у цій кімнаті – найменший лось.
Як і в інших частинах приміщення, на кухні замість кількох окремих столів поставили один великий. «Можна сказати, що в нас сімейний бізнес, тому не хотілося б, щоб хтось віддалявся від колективу», – каже Кудрявченко. Над столом – авторські люстри Sergey Makhno Architects, виконані зі звичайних трилітрових банок. Поруч на балконі облаштували зону для паління.
Підвальне приміщення Vintage переоблаштували з паркінгу на коворкінг і зону для презентацій. Цю частину будівлі називають «простором-трансформером»: її використовують і для неформальних нарад, і як лекторій, і як зону для презентацій та хакатонів. Як основний колір обрали білий. В окремій кімнаті поряд поставили стіл для пінг-понгу та повісили боксерські груші – для розрядки працівників. Планують згодом облаштувати й кімнату для сну.
На даху будівлі безпечно – по периметру його перекривають балкони. Тут Vintage влаштовує святкування днів народжень, корпоративів або просто збирається на барбекю. Утім, вживання міцного алкоголю на даху заборонили – тільки пиво і сидр. «Коли ми влаштовували першу вечірку, люди із сусідніх будинків повиходили на балкони дивитися, що ми тут робимо», – сміється Кудрявченко.