Зовнішній виглядІордан Константініді, 27 років, військовий медик
«Коли я пішов у ЗСУ, моє ставлення до одягу не змінилося»
У рубриці «Зовнішній вигляд» ми зазвичай фотографуємо містян і просимо їх розповісти про свій одяг, шопінг та улюблені місця в Києві. Відтепер у цій рубриці ми також говоримо про одяг і стиль із військовими.
Перший мілітарі-герой рубрики – Іордан Константініді, військовий медик, доброволець, підприємець і колишній керівник фешн-магазину в Одесі.
Фото: Серж Хуцану
Шопінг і стиль
До війни все моє життя було пов'язане з одягом. Я сім років керував магазином з українськими та світовими брендами в Одесі, обирав колекції. Я багато спілкувався з людьми з модної індустрії, бо брендбук нашого магазину складався із 40–50 брендів на сезон. Я дуже люблю українські бренди за професійність: якість і комунікації. Ми вже давно не поступаємося брендам зі світовим ім’ям.
Я запустив власний проєкт Rbtnk 2020 року – це були футболки та кепки з написом «Працівник року» – для всіх, хто працює. Другий дроп вийшов у 2021-му, а у 2022-му я хотів повністю перезапустити бренд, але почалася повномасштабна війна.
Я собі колись пообіцяв, що моя робота в магазині – остання, коли я працюю «на когось». Зараз так вийшло, що мій роботодавець – держава. Але мені важливо було навіть у цих умовах створювати щось своє.
Одяг на війні
Моє ставлення до одягу, коли я долучився до Збройних Сил, анітрохи не змінилося. Я такий самий шмоточник, як і був. У мене є велетенські коробки різних типів військової форми. Більша частина з них зберігається в Одесі, у квартирі, де я колись жив. Але і зі мною завжди кілька різних комплектів військового одягу.
Коли я поїхав на війну, мені як людині, яка любить одяг, дуже багато різних варіантів форми дарували. Багато чого довозили волонтери. Тож ми з побратимами вдягнені повністю, мабуть, два з половиною-три рази. У нас є змінні варіанти форми на кожен сезон.
У мене точно є 10 окремих, не схожих один на одного військових луків: зимовий, літній, напівлітній, із шортами, без шортів. Але реально користуюся я рюкзаком речей. Я втомився від кількості одягу, мені приємно його мати, але я не переодягаюся весь час. Я ходжу в одних штанах. [посміхається] Як би не було, на війні зручність перемагає над візуальною складовою. Я зрозумів, що в одязі найголовніше – комфорт і тепло. Я не люблю шапки, але застудити голову – дуже небезпечно, тому в мене є теплі кофти з капюшоном. Одягаю їх, наприклад, після душу, бо миємося ми на вулиці.
На фронті я абсолютно не звертаю увагу на те, як виглядаю, бо найважливіше – бути в теплі. Узагалі, як на мене, кофта з капюшоном, що наглухо застібається і в якій видно лише обличчя – найнеобхідніший елемент гардероба для військових.
Військова форма
Коли я долучився до сухопутних військ у березні 2022 року, звісно, мені одразу видали форму. Але свою першу форму я одразу вдягнув і носив із гордістю. Пишався нею, допоки не розібрався, що в Україні є ще щось, що мені можуть запропонувати. Я не хотів купувати іноземні бренди. Виявилося, що в Україні є чудові виробники військової форми з різними силуетами. Виявилося, що кожен із нас може хоча б трохи, але відрізнятися й почуватися собою.
Мій бренд-знахідка – Camotec.
Цивільний одяг
Є люди, які, опиняючись у цивільному житті, продовжують носити форму, а є ті, хто, навпаки, – якнайшвидше переодягається. Людям, які приїжджають у відпустку вперше, дуже непросто. Тому вони продовжують носити форму, так захищаючись від зовнішнього світу. Я зараз, коли приїжджаю, навпаки – намагаюся одягнутися так, щоби ніхто не зрозумів, що я військовий.
Як перезапустити свій бренд, коли ти на фронті
Мультизадачність – моя улюблена тема. Півтора року у війську я займався безпосередньо евакуацією, можливості приділити час новому дропу не було. А останні пів року я вже керую евакуацією, відповідаю за медичні дані. Це дає мені можливість трохи часу приділяти своєму проєкту.
У цивільному житті я багато менеджерив, адже був керівником магазину. Тому й зараз зміг зменеджерити багато процесів. У мене є помічниця, яка допомагала мені дистанційно провести запуск.
Мій бренд про тих, хто працює, хто не зламався. У дропі ми виділили шість персонажів, які працюють усі разом задля перемоги над спільним ворогом.
Їхня основна сила – співпраця. Ці шестеро – це захисник, медик, рятувальник, волонтер, журналіст і працівник. Непереможна команда, українські месники. Мені подобається гейміфікувати цю роботу, це дуже допомагає мені на службі.
Скільки коштує військова форма
Діапазон цін на військову форму дуже різний. Але цивільний одяг точно дорожчий. Якщо взяти найпопулярніші українські мілітарі-бренди Camotec чи M-Tec, у них можна обрати якісні штани, наприклад, за 1800–2000 гривень. Військові всі різні, кожен обирає собі те, що може й хоче дозволити.
Одяг, що потрібен конкретній людині, залежить, звісно, від її посади й роботи у війську. Наприклад, на евакуації ключове, щоби було тепло, зручно й можна було відіпрати кров. Тому форму, яку нам видавали, я зазвичай носив саме на евакуації, бо часто крові настільки багато, що це неможливо випрати. Гарну форму на евакуації [одягати] шкода. Я відпрацьовував в одній формі кілька змін і просто її викидав, якщо не було змоги попрати.
Берці також можуть коштувати від 2000 до 20 000 гривень, але з особистого досвіду, дорожчі берці не означає кращі. У них так само можуть намокнути чи замерзнути ноги, з них так само майже неможливо відіпрати кров.
Зимовий військовий total look від українських брендів може коштувати до 20 000 гривень. Літній – дешевше.
Про Київ
Я з Одеси, але Київ – це місто, у яке я хочу повернутися після перемоги. Саме в Києві для мене зібралася найбільша концентрація людей, із якими я в одному контексті. Тут я відчуваю себе зрозумілим і почутим.
Зараз, коли я повертаюся з фронту, цивільний Київ мене зовсім не дратує. Він не здається мені занадто розслабленим, бо все варто порівнювати. В Україні зараз є міста, де війна відчувається набагато менше, ніж у Києві. Київ дійсно багато робить для перемоги.
Зараз у Києві, як в інкубаторі, народжується нова українська культура. І це неймовірне відчуття.