ПромоНе тільки кодити: як увійти в IT, якщо ти гуманітарій
Як заробляти гроші без знання мов програмування
За даними опитування соціологічної групи «Рейтинг», більш як половина українців втратили роботу внаслідок війни. Ситуація все ще залишається напруженою – вакансій мало, зарплати низькі, гривня слабшає.
Війна вплинула й на сферу IT, проте, за результатами дослідження IT Research Resilience, 73% опитаних зазначили, що після 24 лютого їхній дохід не змінився або навіть зріс. Окрім фінансів приваблюють й інші плюси IT – можливість працювати віддалено, брати фриланс, шукати замовників не тільки в Україні.
The Village Україна разом із Merge Academy запитали в CEO академії Павла Целуйка та фронтенд-розробника агенції Merge Олега Чинчика, як увійти в IT без сильних технічних скілів.
CEO академії Павло Целуйко
Фронтенд-розробник агенції Merge Олег Чинчик
Чи складно ввійти в IT
Павло: Увійти в IT складно, проте є декілька варіантів, як можна це зробити максимально легко.
Якщо ви не маєте технічних знань (і не хочете їх отримувати), то спробуйте опанувати нетехнічні спеціальності – наприклад, у рекрутменті, маркетингу, піарі. Там низький рівень входу та великий потенціал зросту: якщо є бажання, за рік-два можна вирости з джуніора до мідла та заробляти відповідну зарплатню.
Якщо ж ви хочете розвиватися в «трушному» IT, але не маєте досвіду, то починайте з no-code розроблення. Це також програмування, проте без написання коду. No-code працює за принципом архітектора: ви збираєте сайт за допомогою конструктора. Один із найпопулярніших – Webflow. На ньому можна робити лендинги, інтернет-магазини, маркетплейси або програми.
Чи no-code розроблення має попит у замовників? Так, бо це найкраще рішення для бізнесу, щоб протестувати свою ідею. Воно не займає багато часу та коштує не всі гроші світу.
З чого почати
Павло: Раніше одним із найпопулярніших no-code конструкторів була Tilda, але зараз від неї масово відмовляються, бо це російський сервіс. У зв’язку з цим попит на Webflow зростає, тож і запит на спеціалістів, які в ньому працюють, – також.
У Merge Academy ми запустили курс Webflow.Basic, який складається з 14 занять по 20–40 хвилин. За сім годин кожен може опанувати Webflow і почати заробляти. Усе, що від вас треба – готовність робити домашні завдання, дослухатися до порад ментора та добре знати англійську для спілкування із замовниками.
Курс Webflow.Basic доступний у двох пакетах: «Лайт» – 950 гривень і «Про» – 1950 гривень. У «Про» є можливість робити домашні завдання під супроводом ментора та доступ до закритої спільноти з вакансіями.
По 350 гривень із кожного пакета «Лайт» і «Про» Merge Academy перераховують на ЗСУ або в гуманітарні фонди.
Олег: Курс веду я, знаю Webflow чудово, бо працюю в ньому не один рік. Ось декілька моїх проєктів – 0хCapital, Product Pair і CoinLedger.
Після навчання ви зможете самостійно створювати сайти та непогано на цьому заробляти. До речі, з останнім ми також допомагаємо – після курсу ви можете приєднатися до закритого чату спільноти Merge Academy й отримувати замовлення напряму від нашої агенції та її партнерів.
Курс Webflow.Basic доступний у двох пакетах: «Лайт» – 950 гривень і «Про» – 1950 гривень. У «Про» є можливість робити домашні завдання під супроводом ментора та доступ до закритої спільноти з вакансіями.
По 350 гривень із кожного пакета «Лайт» і «Про» Merge Academy перераховують на ЗСУ або в гуманітарні фонди.
Де та як шукати замовників
Павло: Як уже сказав Олег, для випускників нашого курсу ми створили спеціальний чат, у якому публікуємо реальні замовлення від клієнтів. Ми шукаємо релевантні вакансії на ринку, а також публікуємо ексклюзивні, які надходять до агенції. У нас навіть уже є студент, який так зробив сайт клієнту, бюджет проєкту – 2500 доларів.
Ще один варіант – шукати замовлення на фриланс-біржах. Наприклад, на Upwork, Twago, Indeed, Guru й інших. Проте вони зараз перегріті: на одне замовлення за пів години можуть відгукнутися 20–30 людей. Тому я раджу шукати замовників самостійно.
Як це робити? Знайти компанії, які використовують Webflow для свого сайту, потім у LinkedIn знайти співробітників, які відповідають за його розроблення (як правило, це маркетологи), і написати їм. Ми в агенції так шукаємо клієнтів і запускаємо проєкти на сотні тисяч доларів.
Лайфхак: якщо не маєте реальних кейсів, то їх можна створити. Візьміть будь-який дизайн лендингу з інтернету, заверстайте та додайте до свого портфоліо. Клієнту важливо зрозуміти ваш набір скілів, а не те, реальний проєкт чи ні.
На останній лекції курсу я детально розповідаю про нюанси пошуку замовників – як правильно оформити портфоліо та кейси, пітчити та продавати свої ідеї.
Також після курсу можна влаштуватися на фултайм-роботу. Шукати вакансії бажано на іноземних джоб-бордах, які наймають віддалено. На українському ринку такі вакансії також є, зарплати в нас пропонують від 2000 до 4000 доларів.
Які скіли прокачувати
Павло: Найголовніші софт-навички розробника – посидючість і вміння фокусуватися на роботі. Коли створюєш продукт, потрібно тримати в голові багато речей – думати й про юзера, і про бізнес. Не вийде випустити якісну фічу, якщо ти кожні десять хвилин будеш відвертатися на соцмережі.
Не менш важливий скіл – знання англійської. Щоби почати добре заробляти, потрібно працювати з іноземними замовниками. А без знання мови якісна співпраця з ними неможлива. Клієнти потребують гарної комунікації та сервісу, тому англійська хоча би на рівні В2 – обов’язкова.
Як розвиватися
Олег: Webflow допомагає в пізнанні коду. Ми створюємо сайт з елементів, які пропонує конструктор, а потім публікуємо. Далі ця публікація перетворюється в мову HTML, яку потім браузер перетворює на сторінки сайту. Webflow це робить автоматично.
Після публікації сайту ми можемо переглянути код, який створив Webflow, і почати розбиратися з його структурою. З цими знаннями ви вже не будете новачком, який ніколи не бачив код, і вам буде легше вчитися далі.
Павло: Якщо ви розумієте, що розроблення вам цікаве, ви хочете в ньому розвиватися, то логічним продовженням може стати наш курс Frontend Development. Ми плануємо запустити його ближче до вересня, куратором стане CTO агенції Merge Сашко Ратушний. У нього понад чотири роки досвіду в розробленні, тому він навчить, як створювати повноцінні вебзастосунки та кастомні вебсайти не в теорії, а на практиці.
Готові зробити перший крок в IT?
Матеріал підготовлено за підтримки