Укрзалізниця планує скоротити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу до кінця 2025 року, повідомив в інтерв’ю Forbes CEO компанії Олександр Перцовський.

У січні в компанії запустили програму оптимізації штату під назвою «Залізна ефективність». За її умовами до кінця року планують скоротити понад 500 посад – насамперед у відділах, які вважають найменш ефективними. Йдеться про офісні підрозділи, функції яких частково замінює цифровізація.

В Укрзалізниці занадто багато проміжних рівнів управління, вважають в компанії. Частину служб центрального апарату скорочують наполовину. За словами Перцовського, працівникам, які потрапили під оптимізацію, пропонують перейти на посади «ближче до колії» – у польові команди, де не вистачає людей. Середній дефіцит провідників, машиністів і ремонтників зараз оцінюють у 20%. У 2024 році з компанії звільнилося понад 9 тисяч людей – це найбільший показник серед усіх українських компаній.

Навіщо це потрібно

Зарплати й утримання персоналу займають понад половину витрат компанії – близько 52%. У 2023-му ці витрати зросли на 14% – до 51,8 мільярда гривень. Водночас доходи компанії зросли лише на 11%.

У 2024-му «Укрзалізниця» вперше за два роки вийшла в мінус – отримала 2,75 мільярда гривень збитку, хоча роком раніше звітувала про 4,9 мільярда прибутку. У першому кварталі 2025-го ситуація погіршилась: виторг компанії впав на 22% – до 20,9 мільярда гривень, а збиток зріс до 6,7 мільярда. Основною причиною зниження доходів називають падіння вантажоперевезень – ключового джерела прибутку для компанії.

   

Також «Нова пошта» проводить реструктуризацію. Третина працівників компанії (близько 7000 людей) не працює з доставкою посилок напряму, зазначив Поперешнюк. Така частка має бути не більш як 10–15%, вважають у компанії. Тому зараз працівникам офісу пропонують перейти на позиції у відділеннях або звільнитися.

Обкладинка: Укрзалізниця