Єврокомісія оштрафувала Google майже на 3 мільярди євро за зловживання у рекламі
Єврокомісія штрафувала Google на 2,95 мільярда євро за те, що компанія надавала перевагу власним сервісам для онлайн-реклами, обмежуючи конкуренцію.
Комісія визнала, що Google з 2014 року зловживає домінантним становищем на ринку технологій онлайн-реклами. Компанія просувала власну рекламну біржу AdX та інструменти для купівлі реклами Google Ads і DV360, обмежуючи доступ конкурентів і роблячи AdX найбільш привабливою платформою.
Що має зробити Google
- Припинити практику надання преференцій власним сервісам
- Усунути конфлікт інтересів у ланцюзі постачання реклами
Компанія має 60 днів, щоб повідомити Єврокомісію про те, як виконуватиме ці вимоги. Якщо пропозиції Google не вирішать проблему, комісія може вимагати відчуження частини сервісів.
Окрім штрафу, постраждалі рекламодавці та видавці можуть вимагати відшкодування збитків у національних судах. Рішення Єврокомісії також перегукується з розслідуванням у США, де компанію судитимуть за схожі практики вже у вересні 2025 року.
У 2019 році Єврокомісія також оштрафувала Google за порушення чесної конкуренції на ринку інтернет-реклами. Розмір штрафу становив близько 1,69 мільярда доларів. З’ясувалось, що Google укладала угоди із сайтами і не дозволяла своїм конкурентам розміщувати рекламу при пошуку.
Обкладинка: Unsplash, Pawel Czerwinski