Велоспільнота U-Cycle створила електронну мапу веломережі в Києві.

Це велосипедна інфраструктура Києва. Скриншот U-Cycle

На мапі видно вже наявну велоінфраструктуру, її також можна порівняти із планами, затвердженими в Концепції розвитку велосипедної інфраструктури, кажуть у спільноті.

«Мапа наочно демонструє прогрес у розвитку велосипедної інфраструктури в Києві та брак цілісної велосипедної мережі в столиці, яка з'єднувала б усі районі міста», – пояснюють в U-Cycle.

Як треба ще поліпшити велоінфраструктуру Києва 

Водночас велоспільнота закликає мера Києва Віталія Кличка, Київську міську державну адміністрацію та Київраду вирішити п’ять актуальних питань безпечного велосипедного руху:

  • Скасувати підвищення швидкісного ліміту до 80 км/год на тих вулицях, де він досі діє. Водночас велоспільнота радить зробити більше вулиць зі швидкісним лімітом у 30 км/год, особливо біля шкіл і дитячих садочків.
  • Розвивати зв’язну веломережу в місті: поєднувати райони Києва між собою та підтримувати вже наявну інфраструктуру.

У U-Cycle зауважують, що наразі в Києві немає жодного магістрального веломаршруту, який пов’язує центр міста з віддаленим районом. «Веломаршрут «Троєщина – Центр» досі не на балансі міста та вже потребує оновлення, веломаршрут «Солом’янка – Центр» існує тільки як проєкт, збудований лише окремими ділянками і потребує завершення та вдосконалення», – зауважують в організації.

  • Забезпечити швидкий та безпечний проїзд велосипедистів по київських мостах, облаштувати безпечні заїзди та з’їзди.

На Подільському мосту не змогли фізичного відокремити велосмугу.U-Cycle / Влад Панченко

Зокрема, 1 грудня 2024-го на Подільському мосту запустили рух транспорту, але тоді не було руху для пішоходів і велосипедистів. Згодом на мосту «намалювали велосмугу, але запит на фізичне відокремлення велоінфраструктури втілити не змогли», – пояснюють U-Cycle.

  • Виділити кошти для добудови трьох веломаршрутів: «Троєщина – Центр», «Солом’янка – Центр», «проспект Берестейський Центр». Також просять розробити проєктно-кошторисну документацію для маршрутів «Виноградар – Центр» та «Теремки – Центр». 

За словами U-Cycle, перший веломаршрут «Троєщина – центр» відкрили ще у 2015-му, однак він досі недобудований і не зданий в експлуатацію. Для маршруту «Солом’янка – Центр» вже розроблена проєктна документація, а фінансування заклали ще у 2021-му, однак проєкт відклали нібито через війну, кажуть у спільноті.

Незакінчений веломаршрут «Солом’янка – Центр». Фото U-Cycle / Влад Панченко

  • Призначити Уповноваженого КМДА з питань велоінфраструктури. «Ідеться про надання більших повноважень і контролю конкретному посадовцю в межах чинного штату Київради чи КМДА», – уточнюють U-Cycle.

У спільноті також пропонують проводити промокампанії для автомобілістів і велосипедистів, щоб підвищити безпеку руху для всіх його учасників.

Фото соціальної реклами про безпеку руху від Асоціації велосипедистів Києва. U-Cycle

   

На початку травня на пішохідній частині Оболонської набережної з’явилася розмітка велодоріжки, яку нанесли невідомі. Чому це проблема, пояснили «Пасажири Києва».