Приблизно половина пасажирських маршрутів збиткова для Укрзалізниці
Приблизно половина пасажирських маршрутів збиткова для Укрзалізниці, пише Rail Insider із посиланням на компанію.
Укрзалізниця представила внутрішню аналітику пасажирських перевезень, згідно з якою 56 із 98 регулярних маршрутів в Україні є збитковими.
Ситуація складна ще й через те, що вантажні перевезення у 2026 році вперше можуть стати збитковими. Зазвичай саме їхнім коштом перекривали витрати пасажирського сегмента.
У компанії маршрути поділили на чотири групи:
- Прибуткові. До цієї категорії належать високошвидкісні та найбільш потрібні напрямки між великими містами, зокрема Київ – Дніпро, а також частина рейсів Київ – Львів, Київ – Харків і Київ – Одеса.
- Маржинально збиткові. Ці сполучення наближаються до нульової рентабельності. Серед них – Київ – Вінниця, Київ – Хмельницький, Київ – Запоріжжя.
- Збиткові та найбільш збиткові. До цих категорій входить більшість маршрутів, передусім західні напрямки – Київ – Ужгород, Київ – Чернівці, а також частину міжрегіональних рейсів, як-от Харків – Львів.
Значна частина маршрутів є збитковою через низку причин, зокрема через те, що вони сполучають малозаселені райони, через використання тепловозів і низький пасажиропотік на деяких ділянках.
Збитковими є навіть гірські напрямки. Як пояснили в Укрзалізниці, на складних ділянках у Карпатах перевезення здійснюють дизельною тягою. Там також відсутній значний вантажний потік (окрім роботи Івано-Франківського цементного заводу). Фактично компанія утримує всю гірську інфраструктуру винятково заради пасажирських перевезень.
Ще складніша ситуація з приміськими перевезеннями – вони покривають менш як 10% витрат. У найгіршому сценарії Укрзалізниця може скасувати 501 приміський рейс.
У листопаді 2025 року в компанії заявили, що три тисячі безоплатних кілометрів на поїздки Укрзалізницею профінансують без держпідтримки.
Обкладинка: Укрзалізниця