Український бренд жіночого одягу Bevza зняв із продажу ялинкові прикраси у вигляді колосків через обурення громадськості – іграшки асоціювали із символом Голодомору «п'ятьма колосками».

Що не так із колосками?

Bevza представила набір із п'яти ялинкових іграшок у вигляді колосків. «Колоски зберігають зв’язок із традиціями, а на ялинці вони нагадують про силу землі», – зазначали в команді.

Однак у соцмережах бренд почали звинувачувати у «монетизації геноциду». «Просто колоски і «пʼять колосків» – це абсолютно різні речі. Апелюючи до «колоска як символу пам’яті», бренд підмінює поняття, бо ідеться не про абстрактний колосок, а про конкретне історичне явище з конкретним змістом», – зазначила історикиня Тетяна Швидченко. 

Реакція користувачів соцмереж на ялинкові прикраси у вигляді колосків. Скриншот Віледжа

«Закон про п'ять колосків» – неофіційна назва сталінської постанови від 7 серпня 1932 року, за якою карали за крадіжку колгоспного майна, враховуючи навіть жменю зерна з поля. Цей закон став одним із чинників, що призвели до Голодомору 1932-1933 років в Україні, зазначила керівниця Музею Голодомору Леся Гасиджак. 

Реакція бренда

Спочатку бренд опублікував заяву в соцмережах, у якій йшлось про те, що колоски, як і калина, чорнобривці, жетони метро вважаються частиною української культури. 

Користувачі інтернету писали, що до бренду «не дійшло». Скриншот Віледжа

Зрештою в Bevza заявила, що «дослухаються до думки громадськості» і все ж прибрали колекцію з продажу. Станом на момент написання новини допис із ялинковими прикрасами видалили.

Опубліковані брендом заяви в соцмережах. Скриншоти Віледжа

ФОТО Й ОБКЛАДИНКА: надані Віледжу командою