Директору департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслану Кандибору повідомили про підозру у службовій недбалості, що спричинила тяжкі наслідки, через підтоплення «синьої» гілки метро у 2023 році, повідомляє Офіс Генерального прокурора.

У генпрокуратурі ім’я директора департаменту не називають, але з 2021 його очолює Руслан Кандибор.

У ході досудового розслідування встановлено, що директор Департаменту транспортної інфраструктури не контролював роботу підприємств, які підпорядковуються йому як керівнику. Також він не брав участі у розгляді питань, пов’язаних з виникненням надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, що згодом і призвело до тимчасового закриття станцій метро.

UPD 11 липня. За словами міського голови Віталія Кличка, звинувачення колишнього керівника КП «Київський метрополітен» Руслана Кандибора «абсолютно маніпулятивні». За результатами експертизи, які отримала міська влада, «допущені помилки й грубі порушення» були ще під час будівництва ділянки тунелю між станціями метро «Деміївська» та «Либідська». У ті часи Кандибора «й близько не було ні на будівництві метро, ні в столичній адміністрації». Кличко додає. що саме проєктна документація містить неякісні проєктні рішення, а під час будівництва неякісно спорудили конструкцію тунелю. 

«Коли чергове обстеження показало, що технічний стан тунелю погіршується і подальша експлуатація – небезпечна, рух поїздів на ділянці синьої гілки метро між станціями «Теремки» – «Деміївська» одразу зупинили», – пояснює Кличко. Тоді міська влада організувала дублювальний рух наземного транспорту й відновлювальні роботи почали «одразу» – на об'єкті вони тривали цілодобово і на підземній, і на наземній частинах.

Неналежне виконання посадовцем своїх обов’язків призвело до невчасного виявлення аварійної ситуації в метро та невжиття заходів щодо їх усунення. Внаслідок закриття станцій метро та організації дублюючих маршрутів наземного транспорту призвела до збитків у розмірі 164 мільйони гривень.

Зараз вирішують питання про обрання підозрюваному запобіжного заходу та відсторонення від посади.

   

Через підтоплення перегінного тунелю 9 грудня 2023 року закрили ділянку між станціями метро «Деміївська» й «Либідська». Тоді влада Києва запустила дублювальні наземні маршрути й «човниковий» рух потягів. Повноцінний рух потягів на «синій» гілці метро між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» відновили у вересні 2024 року.

Повідомлення про підозру у службовій недбалості також отримав екскерівник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський. Після цього його оголосили у розшук. Згодом стало відомо, що він виїхав з України через підроблений висновок ВЛК.

Обкладинка: Павло Авдокушин