У Берліні планують запустити 25-метрові електронні «мегабуси» замість звичних трамваїв, однак ідею активно критикують, пише Urban Transport Magazine. 

«Мегабуси» – це зчленовані трисекційні автобуси, довжиною 25 метрів. Закупити новий транспорт можуть уже в 2026-му за «умови політичного схвалення». «Мегабуси» можуть перевозити до 200 пасажирів. Насправді в автобуси вміщатимуться приблизно 130–150 людей, але це все одно більше, ніж може їхати у 18-метрових автобусах.

Ці «мегабуси» презентують як гнучку й короткострокову альтернативу трамваям, особливо в тих районах, де не вдалося розширити трамвайну мережу. Однак критики звинувачують чинний сенат у затримці ключових трамвайних проєктів з ідеологічних міркувань. 

Нинішній уряд зупинив ключові проєкти трамваїв і відклав їх планування на невизначений термін. Зокрема, у Берліні закинули проєкт, для якого вже проклали пів кілометра колії за шість мільйонів євро.

До того ж «великі електробуси це як поїзди на магнітній левітації – перспективна технологія, але там багато піару», додають критики. Транспортна ініціатива IGEB стверджує, що впровадження «мегабусів» може загальмувати розвиток трамвайної мережі на п’ять чи десять років.

У Німеччині вважають, що «мегабуси» – це неправильний політичний сигнал, який суперечить цілям міської мобільності й кліматичної політики. Наддовгі автобуси можуть хіба тимчасово замінити трамваї на маршрутах із великим пасажиропотоком.

   

У Берліні показали проєкт «взірцевого розумного кварталу», де не буде жодного авто, а всі будинки зроблять енергоефективними. Квартал планують облаштувати на території колишнього закинутого аеропорту Берлін-Тегель.

Обкладинка: UTM