Ціни на громадський транспорт не підвищуватимуть до кінця війни – Кличко
Підвищення тарифів на громадський транспорт не розглядатимуть до кінця війни, попри зростання витрат і втрату частини бюджету, повідомив міський голова Віталій Кличко.
Що відбувається
У серпні Департамент фінансів КМДА надіслав лист до Кличка з пропозицією переглянути тарифи на проїзд у громадському транспорті через вилучення з бюджету міста 8 мільярдів гривень. Питання підвищення цін назріло вже давно, адже проїзд громадським транспортом у Києві один з найдешевших в Україні, наголосили в ГО «Пасажири Києва».
Без підвищення тарифів місто не зможе покривати реальні витрати на електричний транспорт: метро, трамваї й тролейбуси, написала блогерка Анна Мінюкова. Одна поїздка у метро коштує 44,68 гривні, у наземному транспорті – 22,62 гривні, тоді як пасажири платять лише 8 гривень, зазначила вона.
У 2024 році собівартість проїзду у метро становила 36,90 грн для одного пасажира, повідомляли у Київському метрополітені за запит «Суспільне.Київ». А у 2023 році собівартість проїзду у наземному транспорту на одного пасажира складала приблизно 20-24 гривені, розповідали у «Київпастрансі».
Що кажуть «Пасажири Києва»
Встановлення тарифів належить виключно начальнику КМВА Тимуру Ткаченку, а Київрада може лише підтримати рішення, наголосили в ГО. Вони вважають, що підвищення тарифів потрібне, оскільки дозволить зменшити навантаження на бюджет і спрямувати кошти на модернізацію транспортної інфраструктури.
Що відповідає Кличко
Різниця між наявними тарифами й економічно обґрунтованими становить близько 11 мільярдів гривень на рік, пояснив міський голова. Додатково понад мільярд витрачається на безплатні перевезення пільговиків, які держава не компенсує. Через втрату доходів Київ не може повністю покривати ці витрати, але в КМДА шукатимуть можливості зберегти чинні тарифи на проїзд у громадському транспорті, наголосив він.
Ще перед повномасштабним вторгненням, восени 2021 року, у КМДА анонсували підвищення ціни за проїзд у міському транспорті до 20 гривень. Спочатку підвищення мало відбутися з 1 січня, потім його відтермінували до завершення опалювального сезону. Ми пояснювали, чому підвищувати ціну на транспорт – це погана ідея.
Обкладинка й фото: Анна Бобирєва для Віледжа