На транспортній комісії Київради розглянули петицію №13474 про підключення приватних маршруток до системи безготівкової оплати, повідомляє ГО «Пасажири Києва».

Система безготівкової оплати (АСОП) технічно готова до приєднання приватних перевізників, заявив департамент інформаційно-комунікаційних технологій (ДІКТ). Щоб це зробити, компанії мають укласти договір з КП «ГІОЦ» і встановити валідатори – як це вже зробив перевізник «Союз-Авто» на маршруті №444. На сайті підприємства є зразок договору й інструкція з підключення. 

Чому маршрутки цього не роблять
  • Невизначена компенсація за пільговиків – перевізники не хочуть підключатися до безготівкової оплати, бо за пільговиків їм компенсують тільки частину тарифу: замість повних 15 гривень за поїздку вони отримують лише 8 гривень.
  • Багато пільговиків не зареєстровані в Києві – близько 60% пільговиків не мають київської реєстрації. Компенсацію отримають лише ті, хто користується «Карткою киянина». Люди з інших міст або територіальних громад або не зможуть поїхати, або перевізники не отримають гроші за їх проїзд.

Система АСОП відповідає лише за облік проїзду, а питання компенсацій вирішуються на рівні нормативних документів міста або держави, наголосили в ДІКТ. Для національних пільговиків комунальні перевізники теж не отримують компенсацій, хоча планується технічне рішення для їх обліку.

Що далі

Приватним перевізникам надали лист-роз’яснення з вимогою підключитися протягом двох місяців після запуску системи в промислову експлуатацію. Якщо цього не зробити, можуть розірвати договір. 

Комісія підтримала петицію й очікує від ДТІ та ДІКТ план реалізації протягом місяця. Для вирішення проблем із компенсацією будуть залучені інші департаменти, а точні терміни готовності плану повідомлять після зустрічі ДТІ з ДІКТ.

   

У квітні Київрада підтримала петицію про введення безготівкової оплати проїзду на маршрутах приватних перевізників. У Києві з 2018 року діє система безготівкової оплати проїзду (АСОП), і вона вже зараз може працювати з усіма видами перевізників, у тому числі приватними, зазначили в Київраді у відповіді на петицію. 

Загалом Київ уже шість років намагається впровадити безготівкову оплату в маршрутках. Ми пояснювали, чому це не вдається. Водночас уже рік, як у Львові працює «ЛеоКарт» – система електронної оплати за проїзд у міському транспорті. Віледж розповідав, як Львову вдалося те, що Київ не може зробити шість років.

Обкладинка й фото: AllTransUa