Стартував капітальний ремонт Харківського шосе  у Дніпровському і Дарницькому районах Києва, повідомляє компанія Autostrada, яка виграла тендер «Київавтодору».

Ремонт охоплює ділянку довжиною 5,4 км від проспектів Соборності, Леоніда Каденюка до Миколи Бажана. На першому етапі роботи проходять на непарній стороні від Харківської площі до вулиці Тростянецької. Зараз дорожники займаються демонтажем старого покриття, зокрема фрезеруванням асфальту.

Що планують зробити
  • Повністю замінити основу дороги та влаштувати багатошаровий асфальт
  • Зробити нові автобусні зупинки та підвищені посадкові майданчики для трамваїв
  • Облаштувати майданчик для тимчасового зберігання авто
  • Прокласти велодоріжки вздовж усієї ділянки
  • Відремонтувати та модернізувати підземні переходи
  • Оновити дощову каналізацію для мінімізації підтоплень
  • Створити перехідно-швидкісні смуги на проблемних перехрестях
  • Забезпечити безбар’єрний рух із тактильною плиткою та пониженням бордюрів, а в одному підземному переході зробити ліфти

Асфальтування обіцяють завершити до кінця 2025 року, повний комплекс робіт – у першому кварталі 2026-го. На всі роботи планують витратити приблизно 1,26 мільярда гривень з міського бюджету.

Як зміниться рух

З 4 жовтня на час ремонту рух на ділянці від Харківської площі до вулиці Тростянецької частково обмежили: його організували однією смугою в кожному напрямку.

Що каже урбаніст

Урбаніст Єгор Бондаренко зазначає, що раніше на шосе робили окремі безбар’єрні маршрути та оновлювали тротуари в межах невеликих ділянок. За його словами, це створює подвійні витрати: «Свіжий асфальт демонтують, а кошти фактично викинули в нікуди». Він пропонує робити всі покращення інфраструктури одразу в межах великих ремонтів, щоб ефективно використовувати міський бюджет та уникнути дублювання робіт.

   

У ГО «Пасажири Києва» закликали скасувати тендер на капітальний ремонт Харківського шосе і внести зміни до проєкту, щоб він відповідав нормам безбар’єрності. У проєкті немає дублювальних наземних переходів біля зупинок громадського транспорту, хоча цього вимагає рішення Київради та державні будівельні норми, кажуть активісти.

Обкладинка й фото: Autostrada