Обмеження швидкості не змусить людей їздити повільніше — дослідження
Обмеження швидкості не змусить людей їздити повільніше, з’ясували у Senseable City Lab Массачусетського технологічного інституту (МІТ), пише Bloomberg.
Команда MIT проаналізувала 73 мільйони телеметричних точок і понад мільйон вуличних зображень у Мілані, Амстердамі та Дубаї. З'ясувалося, що зниження ліміту з 50 до 30 км/год уповільнює авто лише на 2–3 км/год. Натомість вузькі смуги, підняті переходи, висока забудова чи дерева вздовж дороги змушують водіїв суттєво знижувати швидкість.
Чому закони працюють гірше
У багатьох країнах, зокрема в Італії, обмеження швидкості водії часто сприймають як рекомендацію, а не як обов’язкове правило. Дослідження також показало: навіть коли у містах встановлювали камери для контролю за дотриманням 30 км/год, їх використання викликало політичні суперечки, і частину камер зрештою заборонили.
Чому рух почали обмежувати до 30 км/год
Ідея обмеження швидкості до 30 км/год поширилася в Європі після кампанії міської голови Парижа Анн Ідальго у 2020 році. У містах, де запроваджували «повільні зони», фіксували зниження смертності на дорогах приблизно на 37%. Утім, у деяких країнах ця політика зустріла опір – зокрема в Італії, де чиновники заявляли, що вона нібито збільшує затори й забруднення.
Перевищення швидкості руху стало причиною майже 40% ДТП із тяжкими наслідками у 2024 році. Торік у Києві кількість ДТП з постраждалими й травмованими досягла максимуму з 2019 року через ДТП у Києві загинули 107 людей і ще 2444 отримали травми.
Раніше ми наводили три причини обмежити швидкість авто в місті до 30 км/год. Розбиралися, навіщо встановлювати таке обмеження у містах і чому це поки нереально в Києві.
Обкладинка: Unsplash, Chuttersnap