Дві нові станції метро в Харкові будуватимуть у 2026 році
Дві нові станції метро в Харкові будуватимуть у 2026 році, пише місцеве видання «Думка» з посиланням на проєкт Програми соціального й економічного розвитку Харківської області на 2026 рік.
У Харкові на «Олексіївській» лінії будують «Державінську» й «Одеську» станції. Вартість проєкту становить 320 мільйонів євро. Кошти на будівництво у кредит надали два банки: Європейський банк реконструкції та розвитку (160 мільйонів євро) та Європейський інвестиційний банк (160 мільйонів євро).

Проєкт станції «Одеська». Харківметропроєкт, Wikipedia.org
Також проєкт будівництва «Олексіївської» лінії передбачає
- Будівництво підземного електродепо «Олексіївське» (його вирішили будувати саме під землею на вимогу банків)
- Закупівлю нових поїздів
- Продовження третьої (зеленої) лінії метро на 3,47 кілометра
Перший етап конкурсу на вибір підрядника стартує в лютому 2026 року, а в червні 2026-го планують підписати остаточний договір із підрядником.
У місті вже викупили 86 земельних ділянок та об’єктів нерухомості, щоб звільнити місце для будівництва. На це витратили 5,3 мільйона євро з міського бюджету.
«Метро на Виноградар» – умовна назва проєкту будівництва нових станцій київського метро по зеленій гілці від «Сирця» до житлового масиву Виноградар, яке почалось у березні 2019 року.
За договором, будівництво першої черги метро на Виноградар мали завершити до 26 листопада 2021 року. Але генпідрядник «Київметробуд» попросив через суд перенести термін завершення першої черги робіт із листопада 2021 року на травень 2023 року через локдауни.
Проте в грудні 2023 року «Київський метрополітен» розірвав договір із «Київметробудом». За час будівництва метрополітен сплатив підряднику чотири мільярди гривень (із ПДВ).
У серпні 2024 року «Київський метрополітен» уклав новий договір на продовження робіт із будівництва метро на Виноградар із компанією «Автострада». Проте дві нові станції «зеленої гілки» метро на Виноградар навряд чи побудують до 2027 року, повідомляв підрядник, і це коштуватиме на вісім мільярдів гривень дорожче, ніж спершу планували.
Громадські організації кажуть, що метро на Виноградар не запустять у 2026 році. Рух у напрямку Виноградара здійснюватимуть після введення в експлуатацію двох станцій, зокрема, й станції «Варшавська», а у 2026-му завершать тільки одну.
Фото процесу будівництва метро на Виноградар опублікував міський голова Віталій Кличко. Роботи йдуть одразу на шести будмайданчиках. Уже збудували правий тунель між станціями «Мостицька» та «Сирець», частину вентиляційних споруд і перенесли інженерні мережі, зазначив Кличко. Довжина першої черги лінії – 3,7 кілометра.
Обкладинка: Харківський метрополітен