Місто«Мене попереджали, що проєкт не простий»: Новий керівник ВДНГ
Євген Мушкін про перші кроки на чолі «Експоцентру»
Процес передачі повноважень попередніми керівниками ВДНГ, фінансові проблеми комплексу та перші кроки на чолі підприємства. Про це Євген Мушкін розповів The Village Україна в першому великому інтерв’ю на посаді в.о. гендиректора «Експоцентру».
Фотографії
Я почав виконувати обов’язки генерального директора Національного комплексу «Експоцентр України» 28 березня. Попередні керівники ВДНГ Максим Бахматов і Максим Яковер ухвалили рішення піти за тиждень до того. Ми тісно співпрацювали й маємо хороші стосунки. Тому домовилися, що я прийду, аби підхопити справи.
Я не підписував контракт. За законом на посаду гендиректора повинні оголошувати конкурс. Не знаю, коли саме він буде проводитися. Це відповідальність Державного управління справами, якому підпорядковується «Експоцентр». Але я теж буду брати участь у конкурсі. До моменту його проведення буду виконувати обов’язки гендиректора.
Мотивація
Я родом із Дніпра, уперше побував на ВДНГ лише два роки тому. Як зараз пам’ятаю: приїхали з дружиною у вересні, ішов дощ. Гуляли та думали: така територія класна, тут стільки можливостей. А це був один із перших місяців роботи нового керівництва. Усе тут ще було занедбано.
За два тижні мені телефонує Бородянський [керівник StarLightMedia та генеральний директор телеканалу СТБ – ред.]. Каже, на ВДНГ є цікавий проєкт, будемо робити там «Зимову країну». Я думаю, як таке може бути? Невже думки матеріалізуються? Він же не міг знати, що ми тут гуляли нещодавно. Я відповів, що треба обміркувати пропозицію. Але в мене вже була відповідь. Такі можливості отримуєш нечасто.
У StarLight Media я керував проєктами оптимізації бізнес-процесів, скорочення видатків. Це внутрішній консалтинг, робота з менеджерами. Я взагалі не розумів, що таке «Зимова країна» та «Вартові Мрій». Але це було цікаво, масштабно. Це був виклик. Так само й з пропозицією очолити «Експоцентр». Я ніколи не працював на державному підприємстві, усе життя був менеджером у приватному бізнесі.
ВДНГ – це проєкт, який завжди на видноті. У нього багато ресурсів, величезна територія. І я вже вклав у нього багато сил. Останні півтора року це було моє основне місце роботи.
Серед найбільш гучних проєктів «Експоцентру» – проєкти моєї команди. Це, наприклад, та ж «Зимова країна», «Країна розваг». Це шоу «Вартові Мрій» і «Дім Таємничих Пригод». Це також концерт-хол ВДНГ: від концепції до повноцінного ремонту. Я не ставив собі за мету визначити, яку частку доходів ВДНГ принесли ці проєкти. Але ця частка значна.
Коли хлопці [Бахматов і Яковер – ред.] працювали над концепцією розвитку ВДНГ до 2056 року, я брав участь у кількох зустрічах. Зараз хочу більш детально вивчити концепцію, оцінити її з експертами. Правильно буде запропонувати проєкт на розсуд громадськості. Та загалом окреслений напрям розвитку, на мій погляд, правильний. Фундамент у вигляді концепції – це класно.
Чи попереджали мене, що проєкт не простий? Звісно. Я не мав доступу до фінансової звітності, але загалом усвідомлював, на що йду. Я розумів, що це не місто-сад, що це не готовий проєкт.
Фінансове становище ВДНГ не просте. Але деталями я ще не готовий поділитися, враховуючи те, що «Експоцентр» працює вже майже два місяці без головного бухгалтера. Потрібен час, щоб розібратися.
Фінансове становище ВДНГ не просте. Але деталями я ще не готовий поділитися, враховуючи те, що «Експоцентр» працює вже майже два місяці без головного бухгалтера
Місія ВДНГ та найближчі плани
Виставка досягнень народного господарства за радянських часів виконувала ідеологічну функцію. Треба було показати, як добре працює комунізм. Це можна порівняти з потьомкінськими селами. За ними не було реальної економіки.
Але сучасний «Експоцентр» – це не про окозамилювання. Це має бути успішна модель керування державним підприємством без бюджетних дотацій. Це має бути робота державного підприємства як надійного партнера у відносинах з інвесторами.
Мої амбіції – надихнути успішними проєктами всіх стейкхолдерів ВДНГ на позитивні зміни та прогрес. Стейкхолдери – це всі, хто так чи так пов’язаний із проєктом. Це суспільство, відвідувачі, клієнти, партнери, влада, співробітники тощо.
Найближчим часом у моїх планах зробити ще прозорішим і простішим вхід партнерів та інвесторів із яскравими подіями. Планую зробити все можливе, щоб найгучніші проєкти року відбулися саме на ВДНГ.