«Київ – великий віледж», – жартували ми, натякаючи на зміни. Старий мем із редакційних чатів стає основою наших змін. Міське видання – це портрет міста. Яким воно є і яким ми хочемо його бачити. Місто змінюється.

Сім років тому, у переддень запуску, ми шукали теми для перших публікацій у кав’ярні біля офісу. Там обговорювали, куди піти вчитися на копірайтера, і не були певні, чи пора вже йти до терапевта. Зараз головна тема в цій кав’ярні – як закрити збір на ПНБ і у якому підрозділі краще БЗВП. Місто змінилося.  

Тисячі логотипів замість одного нагадуватимуть, що кожного ранку ми живемо в новій реальності.

 

Оновлення дизайну сайту довірили артдиректору студії Good News Сергію Родіонову. Новий шрифт для видання створив автор «головних українських шрифтів» – e-Ukraine, KyivType, UAF Sans – Дмитро Растворцев. Над ілюстраціями працювала художниця Ліза Санчез.

На етапі розробки підходів до нового брендингу, коли окреслювали, якими хочемо бути, залучили агенцію Underdog. На дизайн-сесіях у спільному діалозі усвідомили, що не хочемо зупинятися на консервативних підходах до логотипа редакції. Так виникла ідея про рукописну основу силуету та «варіативність на максималках». Underdog запропонували команді окреслити силуети літер – просто пальцем на екрані смартфона. 

 

На відміну від 2014 року, коли намалювали попередній дизайн, соцмережі та мобілка стали ще більш популярними. Усе менше людей заходить на головну сайту, більшість починає читати Віледж або повністю в соцмережах, або переходячи з посилань у чатах на конкретні матеріали. Також змінилися й екрани – навіть на мобілці вони стали ширші, шрифти стали більшими та виразнішими. Тому в процесі редизайну ми відштовхувалися саме від принципів адаптації дизайну під різні канали й дисплеї, щоб читати та ділитися матеріалами було ще зручніше.

 

СЕРГІЙ РОДІОНОВ, артдиректор

 

Шрифт Village Type

 

Технічно робота над шрифтом починається з того, що ти відкриваєш шрифтовий редактор. Будуєш H, потім О, А. НОА – це букви, які спираються на прості геометричні форми (квадрат, круг, трикутник) і задають пропорції й конструкцію елементів майбутнього шрифту. Далі за образом і подобою – залишок букв, цифри, пунктуацію, спецсимволи, кернинг.

Сенсово у форму літер, рисунок набору може вкладатися якась ідея. Кристалізації сенсу передують спостереження, дослідження, аналіз трендів, ескізування, безпосередньо робота над шрифтом.

 

ДМИТРО РАСТВОРЦЕВ, автор шрифту

  

 

В основі нового шрифту Віледжа – супергарнітура KyivType, що, за словами Дмитра Растворцева, цитує класиків українського шрифтарства Георгія Нарбута, Василя Хоменка, Мирона Левицького.

 

Порівняння шрифтів Kyiv Type та Village Type в наборі

 

KyivType набув популярності завдяки безплатній ліцензії та своїй українськості. Проте його важко назвати нейтральним за будовою й «текстовим» за щільністю. Він не є аналогом Roboto чи Montserrat.

 

KyivType у вжитку. Фото з інстаграму Дмитра Растворцева

 

Нові шрифти Віледжа мали відрізнятися від вихідного Kyiv Type звичнішими формами й бути адаптованими для можливості набору великих масивів тексту.

 

Як працює Village Type від Дмитра Растворцева:

 

1) ШРИФТ ЗАГОЛОВКІВ. Медіа в багатьох випадках асоціюється зі шрифтом заголовків. Для нас було важливо, щоб Віледж упізнавали й без лого, наприклад, у сторіз або титрах YouTube. 

 

2) ЛОГОТИП. Динамічний логотип, розроблений на основі написів, зроблених командою. Нам важливо було зберегти рукописний стиль, однакову товщину, але завжди різний малюнок.

Відмальовка літер логотипа Village на основі рукописних редакційних скетчів.

 

3) Акценти у шрифті на основі логотипа. Для виділень і цитат нам був потрібен шрифт, що відштовхується від логотипа.

 

 

Що цей шрифт говорить читачу про медіа?

 

 

Для тих, хто в темі: «Ого! Ексклюзив від Растворцева! Круто!»

Для всіх інших: нові шрифти, що базуються на широковідомому в Україні Kyiv Type, більш універсалізовані за прототип. Village Type говорить про Київ, Україну, світ. Логічно наголошуючи суб'єктивну редакційну думку. Hello Village World!

 

ДМИТРО РАСТВОРЦЕВ, автор шрифту

 

 

Ілюстрації від Лізи Санчез

Ілюстрації для оновленого стилю Віледжа створила Ліза Санчез, яка створювала ілюстрації для Planeta Kino, Megogo, Better Me, «Промприладу» та шкільного застосунку «Мрія».

 

 

Мене дуже привабила ідея трансформації одного з моїх улюблених видань, яке, здається, потребувало нового подиху. Це сміливий і наснажливий крок. І я дуже пишаюся, що до цього оновлення долучилися талановиті українські дизайнери й ілюстратори.

Головними критеріями під час створення ілюстрацій були візуальна легкість, зрозумілість і людяність. Іноді трохи наївні та грайливі, ці ілюстрації будуть резонувати як зі старою, так і новою аудиторією Віледжа.

 

ЛІЗА САНЧЕЗ, ілюстраторка

 

   

Віледж у 2017 році запустили Андрій Баштовий, Микола Балабан і Марк Лівін. З першого дня міський журнал публікують українською мовою. З 2023 року має переклад деяких матеріалів англійською.