Масштабна дизайн-конференція «Дизаріум» утретє відбудеться 11–12 жовтня у Львові, на локації FESTrepublic!, а також онлайн на платформі Cases. Участь безплатна, але потрібна реєстрація. Віледж узяв бліцінтервʼю в Аріане Шпанієр – німецької дизайнерки та власниці Ariane Spanier Studio, креативної директорки журналу Fukt, а також однієї з фронтвумен-спікерок «Дизаріума».

«Займати позицію в дизайні важливо – це надає твоїй роботі видимості. Ніколи не була фанаткою нейтрального дизайну. Я за авторське бачення, і в ідеалі – з простором для сюрпризів», – розмірковує Шпанієр. На «Дизаріумі» Шпанієр говоритиме про те, як знайти свій голос у дизайні.

«Графічний дизайн – царина, що постійно перебуває в русі [...] Можна доторкнутися до майже будь-якого питання, що турбує світ», – розповідає Шпанієр. Попри бум штучного інтелекту, дизайнерка каже, що досі полюбляє працювати з аналоговими матеріалами – це один із головних дизайн-трендів у відповідь на стрімкий розвиток технологій: «Після роботи над обкладинками пʼятьох книжок підряд видихаю з полегшенням, коли можна взятися за кіно чи анімацію. Зміна медіумів перезавантажує мій мозок, бо після довгої роботи патерни починають повторюватися».

«Я роблю дизайн інтуїтивно – ніколи не починаю із системи. Збираю інформацію, поки щось не «трісне», як попкорн», – ділиться Шпанієр. На її думку, непередбачуваність можна спроєктувати: «Це про дизайнування умов, які дають тобі змогу «відпустити» процес. Утім, щоб це зробити, спочатку треба встановити контроль». 

Попри це, у роботі з журналом Fukt Шпанієр як креативній директорці доводиться поєднувати роль творця й керівника. «Оскільки Fukt – це незалежне видання, наше рідне, то я граю ролі й клієнта, і дизайнера [...] Усі рішення ухвалюємо ми вдвох [з головним редактором Бйорном Геґердтом – ред.], але це не робить нашу роботу легшою – навпаки, тільки складнішою. Успіх Fukt, на думку дизайнерки, полягає в тому, як журнал «святкує любов до малювання».

Що ще в програмі «Дизаріума»?

Цьогорічна тема – «Ідентичності». «Серед дизайнерів є військові, волонтери, викладачі, батьки, митці та студенти. Усі ці ролі разом формують сучасне культурне й професійне обличчя українського дизайну», – пояснюють організатори.

У програмі понад 30 подій – лекції, презентації, воркшопи та розмови від спікерів з ISD Group, Spiilka Design Büro, Uklon, Banda, Taktika, Olx, Мінцифри й інших компаній. Крім того, організують дизайн-батл, ранкове тренування від BetterMe й «іронічні розмови» про проєкти, що не вдалися. Повний розклад – тут.

Ілюстратор Крістоф Німанн, який працював із The New York Times і The New Yorker, Google та модним брендом Hermès, разом з ілюстратором Сергієм Майдуковим розповість про «ідентичність, яка завжди рухається та змінюється», а також свободу, страхи, іронію й щирість у креативності.

Ajax розкажуть про шлях до премії Red Dot і те, як український промисловий дизайн підкорює світ; дизайнерка Настя Жеребецька зі Spiilka Design Büro розповість про мистецькість у дизайні; Максим Сердюк із Knife! Films говоритиме про популярне документальне кіно й сучасну українську ідентичність, а бренд-дизайнер ЗСУ Тарас Іщик – про дизайн у Збройних Силах.

Паралельно з виступами спікерів працюватиме Dysarium Market – кураторський маркет українських брендів: Jul, Gushka, Tsvite Teren, «Ще одну сторінку», Players Get Ready й інших.