Перший феміністичний кінофестиваль «Гаккебуш» проведуть у Будинку кіно 11 й 12 травня.

Фестиваль організовують, щоби «відкривати нові імена й долати гендерний розрив у кінематографі між жінками й чоловіками». Тут фокусуються на стрічках, які створили жінки, оскільки, згідно з дослідженням Європейської аудіовізуальної обсерваторії, з 2018 по 2022 рік лише 26% європейських художніх фільмів зняли режисерки, пояснюють організатори.

У програмі фестивалю – 10 короткометражних фільмів. Також організують Q&A-сесії з авторами й авторками та проведуть лекції про жінок у кінематографі й гендерний геп у креативній індустрії.

Окрім того, організатори продовжують приймати заявки на показ ігрових чи документальних короткометражних фільмів до 30 квітня.

Які фільми можна подавати

  • Режисеркою, операторкою чи головною героїнею фільму є жінка 
  • Його тривалість не перевищує 30 хвилин
  • Фільм зняли після 1 січня 2022 року

Приймають також фільми, премʼєри яких уже відбулися на інших українських фестивалях. Утім не можна подавати стрічки, які є у відкритому доступі в інтернеті, розміщені на стримінгових платформах чи в соціальних мережах, пояснюють організатори. Подати фільм можна за посиланням.

Фестиваль організовує кіноорганізація «Гаккебуш» за підтримки Національної спілки кінематографістів України й Projector Foundation.

   

У найбільш касових фільмах у 2022 році стали менше презентувати жінок і представників різних рас, ідеться в дослідженнях USC Annenberg й університету штату Сан-Дієго за 2022 рік. Серед режисерів – лише 10 жінок, серед них три чорношкірі. Водночас у 2019 році дослідники фіксували, що за рік найкасовіші фільми показали більше жінок і кольорових людей, ніж за десятиліття. 

   

Цими вихідними, 27 й 28 квітня, проведуть також фестиваль «Мистецтво – зброя» у клубі Keller, що на вулиці Кирилівській, 71. Це серія подій для допомоги артистам, яким довелося змінити місце свого проживання через російську агресію, пояснюють організатори. Виступатимуть, зокрема, Fusion Jams, Machine Room, а також театр «Наші» й творче обʼєднання «Чому?»