Київське тріо Hyphen Dash представило дебютний альбом Late у клубі Concert Hall на Кирилівській, 41. Гурт працював над релізом шість років і за цей час встиг засумніватися, чи не пізно його випускати: «Так багато речей завадили, щоб ця музика вийшла «вчасно», і в якийсь момент ти думаєш – пізно, late! [...] Може, саме зараз буде «вчасно?», – казав фронтмен гурту й барабанник Мишко Бірченко.

До Late ввійшли ранні джеми, записані в підвалі на Печерську, а також композиції про досвід життя під час війни, де поєднуються любов до треш-металу, гранжу й Ленні Кравіца. Обкладинку для Late зробив український митець Stanis.slav, який працював із Doja Cat й Олівером Сайксом (Bring Me the Horizon).

Фото й обкладинка: Микита Журавльов

 

 

У черзі перед клубом говорять про барабанні установки, шкірянки («Я в ній, як із 90-х…») і хіпстерів – розмірковують, яке ж правильне визначення в терміну й чи повʼязано воно якось із міленіалами. Усередині клуб зустрічає червоним світлом, легкою димкою й солодкавим запахом. Над сценою підвішена червона BMW – та сама автівка, яку розбили кувалдою у кліпі на трек Luvuheit. Фари ледве-ледве жевріють, а всередині миготить, ніби після автотрощі.

Кліп Hyphen Dash на пісню Luvuheit

Люди потроху сходяться до сцени, поки тривають останні приготування й саундчек. У більшості в руках коктейлі, на барі – тільки один вид світлого пива. Як на презентацію альбому з назвою Late, гурт майже не запізнився – о 18:41 музиканти вже стоять на сцені. Мишко Бірченко, «серце гурту», сідає за барабанну установку, Євген Пугачов бере до рук електрогітару (яку він протягом концерту з десяток разів замінить на бас), а Поліна Майборода – за клавішами. «Ми довго готували це шоу. Може, ви це відчуєте», – починає Бірченко після короткого музичного інтро. Так, ми відчули.

 

 

На цей момент Мишко вже без балаклави, але досі в «останній футболці» – ще зовсім трохи й він скине її також. Hyphen Dash починають із River of Edena, Matsuura та Birds Church. Гітарист Євген Пугачов видає то джазові акорди, то «шредить» соло, то бере бас-гітару та грає у стилі Джако Пасторіуса. Мишко Бірченко майстерно змінює пряму бочку на синкоповані ритми, а Поліна Майборода на клавішних дарує, мабуть, наймагічніші моменти цього концерту. Відсутність вокалістів (які зʼявляться у другій частина програми) замінюють заразним грувом і танцями від запрошених гостей.

Трек Matsuura з альбому Late від Hyphen Dash

Перша частина концерту офіційно завершується. На сцену виходить комік Василь Байдак у чорному фраку, як у Пінгвіна з «Бетмена», і білій графічній футболці. Перший лот аукціону – кувалда, якою розбивали BMW, що висить над головою стендапера: «У хазяйстві, та й у черзі – знадобиться», – жартує він. Кувалда пішла з молотка за 10 000 гривень. Другий лот – картину Юлії Голуб із серії «Неможливість себе» – віддають за 8000 гривень. Як і кувалду, її купляє чоловік на імʼя Владислав. Байдак жартує, що всі Влади скупчилися в одній частині зали, біля бару.

На аукціоні збирають мільйон гривень на реабілітацію військових. Станом на середину концерту на «банці» Мишка Бірченка було близько 600 тисяч, а після виступу – її закрили. Щоб зібрати ці гроші, барабанник Мишко Бірченко пообіцяв пробігти 1000 кілометрів, а останні 100 метрів залишив якраз до концерту на Кирилівській 30 листопада.

 

 

Наступний лот – ще одна картина. Її написали в Харкові, а зображує вона уламки від ворожих снарядів. За неї довго боролися зразу три чоловіки з імʼям Кирило. Урешті, один із Кирилів придбав її за 50 000 гривень. Єдиний тестовий прес вінілу Late, що тільки-но приїхав з Австрії, продали за 250 000 гривень. Після промови Бірченка гості віддають гроші ще активніше. Запальничка, яку Байдак знайшов під ногами на сцені, пішла за 4444 гривень. Замість гривень за лот віддали 100 доларів, тому Байдак почав грати в обмінник. Але не вдалося: 100 доларів купили за 200 доларів, а 200 – за 400. І це зробила це одна й та сама людина.

Як тільки мільйон зібрали, Бірченко ввімкнув смартгодинник і намотав навколо сцени останні 100 метрів. Один із Кирилів, який змагався за картину, запропонував 25 555,55 гривні за те, щоб разом із Василем Байдаком потанцювати на сцені у другій частині програми. Під трек Tara Кирило й Байдак трималися за руки та виконували синхронізовані танцювальні рухи.

 

 

Після продажу одного з лотів Байдаку дають пляшку пива – він швидко її повертає назад: хто ж дарує невідкрите хмільне? Байдак допомагає перевернути настрій цього концерту з джазового й «коктейльного» на «пивний» і рок-н-рольний – друга частина програми звучить набагато агресивніше та гучніше. Усе більше людей починають пританцьовувати, а не просто качати головою в ритм, ніби у трансі. 

Залу остаточно «розриває» Hyphentallica, трек із репером Rusiiick, «на біс» із Lucas Bird і танці Анатолія Сачівка. У самому ж кінці – знову River of Edena, перший трек Hyphen Dash, який вони записали ще до офіційного заснування самого гурту. У 2026-му гурт обіцяє новий альбом: «Буде ще гучніше».

 

 

Після концерту люди виходять із приміщення в піднесеному настрої. «Я в такому ахує: від цієї музики, від цих людей», – говорить одна з відвідувачок уже на вулиці.