2 та 3 серпня в Києві влаштовують фестиваль крафтового морозива «Культ Крім». Подія об’єднає 13 локальних виробників – кожен бренд представить свої special-версії морозива, а загалом відвідувачі зможуть скуштувати понад 100 різних смаків. Фестиваль проведуть на Жилянській, 25 поряд із літньою терасою Honey.

Серед крафтових виробників, які представлять своє морозиво на фестивалі – Honey, Bakehouse, Massimo Gelarty, «Завертайло», Maropu, Tanu, Kasuteira, Ice cream shop, «Файні льоди», Saman123Морозиво, Dolceteka, Mirali, Frankly.

«Ми хочемо змінити сприйняття морозива як сезонного десерту, познайомити аудиторію з новими смаками, говорити про крутих крафтових виробників, які є в нас в Україні», – пояснює Станіслав Завертайло, співзасновник і керівник мережі кондитерських Honey й пекарень «Завертайло».

Стас Завертайло коротко про тренди на ринку крафтового морозива

Величезне значення має зовнішній вигляд морозива та приваблива візуалізація продукту, розповідає Станіслав. Також крафтові виробники активно використовують нові інгредієнти: «нові» цукри (кокосовий, наприклад – ред.), пребіотики, суперфуди або ферментовані продукти для того, щоб створити нові смакові поєднання. 

Важливу роль відіграє саме можливість використання нових цукрів. Тобто це нові цукри, які можна використовувати в морозиві, бо для нього дуже важливі пропорції та правильні розрахунки в рецептурі. Саме нові цукри дають змогу коригувати смак морозива. Зокрема, виробники почали використовувати інулін або так названі пребіотики. Це теж, умовно кажучи, природний цукор, але в ньому є ще оці пробіотичні функції. Фактично додаючи його, можна підвищити функціональність цього морозива для шлунку. 

Також один із трендів – спроби винайти нереальні смаки. На міжнародній виставці Sigep в Італії я побачив стенд величезний «Смак сонця» й був вражений рішеннями, як передати смак сонця в морозиві. Також серед актуальних трендів популярним залишається екзотика, але й починається бум на місцеві інгредієнти, наприклад, малину та дику суницю. 

Тренд веганського морозива також залишається актуальним, його вектор спрямований не просто на альтернативу, а на смак продукту. Тож виробники працюють над удосконаленням смаку, а не лише над заміною молочних інгредієнтів. Горіхові смаки на основі фундука, кеш'ю або інших горіхів точно матимуть попит.

Щодо смаків, то в Україні переважно споживачі обирають класичні смаки – ваніль, шоколад, полуниця, вони є беззаперечними лідерами. Проте набирає обертів попит на смак матча. Екзотика досі популярна й паралельно активно розвивається попит на локальні інгредієнти та смаки. Також активний тренд на подвійні текстури та внутрішні поєднання смаків. Приклад цього – мікс тропічного коренеплоду уба з українською сливою.

Що спробувати на фестивалі крафтового морозива

Bakehouse

Українська крафтова пекарня представить на фестивалі м’яке морозиво та сорбети. Серед незвичних смаків – веганське шоколадне soft serve, матча з мармеладом каламансі, імбирне з чаєм буху, пломбір зі згущеним молоком та арахісом.

Frankly

Кафе-бістро підготувало три смаки м’якого морозива: фісташкове з хрумкою зацукрованою фісташкою, динне й ексклюзивне – ультраваніль із протеїном (з 18 г білка на 100 г, тобто в п’ять разів більше, ніж у звичайному).

Ice cream shop

Виробник джелато зі Львова, який працює з 1992 року. На фестиваль привезуть спешл-позицію – морозиво з вершками й кисломолочним сиром і полуницею, а також смаки дика лохина з Полісся, квіти бузини, вишня амарена з лікером.

Honey

Мережа кондитерських з авторськими десертами та натуральним морозивом представлять свої топові позиції: суниця в білому шоколаді, шоколад Танзанія, матча-малина. Спеціальна позиція – морозиво зі смаком кукурудзяних паличок зі згущеним молоком.

Kasuteira

Українська майстерня десертів, що спеціалізується на японських десертах, зокрема з використанням високоякісного чаю матча з регіону Уджі (Кіото). Презентують класичні смаки свого морозива матча + вишня + лимон і ходжича (обсмажений зелений чай) + кавова карамель + пармезан. Спеціальна позиція – тахіні морозиво з фініками та мальдонською сіллю.

Massimo Gelarty

Український бренд крафтового морозива, заснований Максимом Голубєвим (Massimo Gelarty) у 2017 році. Massimo Gelarty позиціював себе як виробника морозива, яке можна додавати не лише до десертів, а й до основних страв – супів, салатів, м'яса. На фестивалі буде «Божевільне морозиво» із серії гастроекспериментів, наприклад, курка гриль, лосось, фета з оливками, штригамісу, гречка з попкорном.

Tanu

Одеський виробник морозива на рослинному молоці – кокосовому та соєвому, що робить їхнє морозиво придатним для веганів і людей з непереносністю лактози. Серед смаків, що приїдуть на фестиваль – лаванда, матча, чіа-йогурт, пекан, яблуко, персик-розмарин, брауні.

«Завертайло»

У пекарні-кондитерській експериментують зі смаками, поєднуючи традиційні рецепти з сучасними тенденціями. Представлять два види м’якого морозива – ваніль-маскарпоне з ікрою ванілі та матча-маскарпоне.

«Файні Льоди»

Майстерня натурального морозива зі Львова, яка привезе на фестиваль 18 смаків. Серед них – благодійне морозиво зі смаком картоплі з кропом, прибуток від якого передадуть на потреби Третьої Штурмової бригади.

Фото надані пресслужбою фестивалю «Культ Крім»