У Польщі відкрили трасу, яка дозволить військам НАТО швидше дістатися країн Балтії у разі агресії РФ
Польща і Литва відкрили спільну автомагістраль Via Baltica, яка з’єднує країни Балтії з Польщею, пише Euronews.

Via Baltica проходить через вузьку смугу землі між російським Калінінградом і Білоруссю – так званий Сувальський коридор. Його в НАТО вважають потенційно вразливим місцем у разі можливої агресії Росії.
Президент Польщі Кароль Навроцький та президент Литви Ґітанас Науседа назвали трасу найважливішим транспортним коридором регіону. Вона має не лише економічне, а й оборонне значення – у разі потреби війська НАТО зможуть швидше дістатися до країн Балтії.

Це частина великого європейського маршруту
Via Baltica є частиною європейського маршруту E67, який сполучає Фінляндію з Чехією. Її довжина становить близько 970 кілометрів – від Варшави через Литву, Латвію і до Таллінна (столиця Естонії). До маршруту входить і нова чотирисмугова траса А5, що з’єднує литовське місто Каунас із польським Сувалькі.
Будівництво польської ділянки тривало понад десять років і коштувало понад 11 мільярдів злотих [приблизно 2,6 мільярда євро], з яких майже мільярд профінансував ЄС. Частину північних ділянок дороги ще планують розширити.
Поруч буде залізниця Rail Baltica
Поруч із трасою будують швидкісну залізницю Rail Baltica. Вона має з’єднати Естонію, Латвію, Литву та Польщу. Перші ділянки планують відкрити до 2030 року, але будівництво затягується через суперечки між країнами та зростання вартості – із 6 до 24 мільярдів євро.
Туреччина почала будівництво нової залізниці, яка стане частиною альтернативного маршруту між Китаєм і Європою в обхід Росії. Лінія «Карс – Игдир – Аралик – Ділуджу» матиме довжину 224 кілометри. Вона стане частиною Зангезурського коридору й інтегрує країну в «Середній коридор», обходячи російські та іранські маршрути.
Читай Новини Віледжа в телеграмі
Обкладинка й фото: GDDKiA, Krzysztof Nalewajko