Донедавна відомі світові бренди знищували непродані речі, щоби запобігти репутаційним втратам і зберегти інтелектуальну власність. Цим грішили такі бренди, як Burberry, Juicy Couture, Michael Kors та інші.

Проте зараз усе більше брендів починають усвідомлювати важливість екологічного підходу до створення одягу. Деякі використовують матеріали та їхні залишки повторно або вторинно використовують вінтажні вироби. Так, наприклад, бренд Balenciaga створили Balenciaga Sofa з непроданих колекцій. До схожих акцій долучаються все більше світових брендів.

Ми зібрали 5 українських брендів, які етично підходять до виробництва власних колекцій і популяризують відповідальний підхід до створення та споживання речей.

Ksenia Schnaider

Подружжя Ксенія й Антон Шнайдери із 2015 року створюють нові речі з вінтажного деніму та спортивних костюмів. Після ретельного прання та сушки дизайнери перекроюють старі джинси в нові форми: штани, куртки, пальта, топи.

У світі бренд прославився завдяки моделі demi-denims – про ці джинси писала міжнародна модна преса: Forbes, британський Vogue та інші, їх носили топові модні блогери та продавали світові онлайн-магазини.

Речі від Ksenia Schnaider можна придбати в магазинах Європи, США й Азії: Moda Operandi, Selfridges, Zalando, Shopbop, Isetan.

Раніше американський Forbes згадував про український бренд Ksenia Schnaider, видання відзначало марку за пропаганду так званої свідомої моди – відповідального ставлення модної індустрії до довкілля.

Куртка

Скільки: 15 400 гривень

Bettter

Бренд заснувала стилістка та редакторка відділу моди Voque Україна Юлія Пеліпас разом зі співзасновником monobank Дмитром Дубілетом.

Bettter створює нові речі, використовуючи старий одяг як сировину. Його купують на секонд-хендах. Для безпеки речі очищують і ремонтують.

Особливістю бренда також є те, що він пропонує придбати набори з 3–5 предметів одягу, які можуть замінити капсульний гардероб. Основним товаром є «розумні костюми», кажуть засновники проєкту.

Сет із шортів, сорочки та жилетки

Скільки: 23 300 гривень

Buro26

Buro26 – бренд, який заснували подружки Аня Матвіюк і Соня Суворова.

«Наш світ зараз переживає масштабну переоцінку цінностей у всіх сенсах. І зараз у нас є унікальна можливість виправити те, що було не так, і створити щось нове, більш значуще, що буде приносити користь. Есенціалізм та усвідомленість – нова реальність, яку ми хочемо транслювати. Ми за те, щоб усвідомленість була не тільки трендом, а стилем нашого життя» – коментують дівчата.

Місія бренда – призупинити тенденцію fast fashion і давати речам друге життя та сенс. Саме тому Buro26 створюють одяг із перероблених речей. А кожен виріб в одному екземплярі

Костюм

Скільки: 4 800 гривень

Oversized Studio

Oversized Studio – це upcycling-проєкт, створений у 2018 році в Києві. Бренд не використовує нові тканини для своїх виробів. Усі речі створені з вінтажних костюмів, жакетів, штанів або сорочок, які збирають у всьому світі: у секондах, аутлетах, ресейл-майданчиках.

Бренд працює виключно з предметами чоловічого гардероба і трансформує їх у жіночі. Кожен виріб розбирається та збирається заново.

Гасло бренда – «Непотрібне стає бажаним». Ідея створення виникла випадково на fashion-зйомках: «Завжди потрібні були нестандартні речі, які круто виглядали б у кадрі», – розповідають засновниці. Так вони перешили в ательє вінтажний чоловічий костюм на жіночий для зйомки. Згодом почали використовувати його в щоденних образах, а навколишні стали цікавитися, що це за бренд і де можна купити подібне.

Сорочка

Скільки: 2 900 гривень

Tokonikomu

Tokonikomu – це український бренд деніму, який заснували двоє друзів. В основі філософії бренда лежить ідея апсайклінгу та кастомізації деніму.

У своїх колекціях бренд робить акцент на деталізацію. Кожна річ проходить ручне оброблення. Як сировину бренд використовує вінтажний денім Levi’s, Wrangler, Lee, адаптуючи його в актуальні моделі.

Куртка-жакет

Скільки: 7 830 гривень