На початку червня пасажири почали скаржитися на безконтактну оплату в метро – однією карткою можна було заплатити лише раз на день. Віледж надіслав запити КП «Київський метрополітен» та АТ «Ощадбанк» та розібрався, що відбувається і чому.

Коротко нагадаємо, що сталося 

Про перші проблеми з оплатою проїзду в метро почали повідомляти щонайменше 30 травня. Через це біля турнікетів утворювалися довгі черги, а пасажирам доводилось або купувати квитки через «Київ Цифровий», або використовувати іншу картку. 

Тоді заступник голови правління «Ощадбанку» Антон Тютюн пояснив, що для безпеки розрахунків протягом кількох годин дійсно не можна повторно користуватися одним і тим самим сервісом – однак такі обмеження діють усього кілька годин, а не добу.

Що кажуть у метрополітені

У КП «Київський метрополітен» кажуть, що окремі проблеми з безконтактною оплатою проїзду фіксують протягом усього періоду її роботи (з 2017 року). Однак турнікети підключені до спеціалізованого транспортного процесингу, що належить «Ощадбанку», тож проблеми ймовірно виникли в банку. «Турнікети тільки отримують команду на дозвіл або заборону проходу від  «Ощадбанку», – пояснили в метрополітені на запит Віледжа.

В «Ощадбанку» підтвердили, що з початку червня почала надходити інформація про проблеми з оплатою проїзду в метрополітені. Команда проаналізувала ці звернення і вжила заходів для покращення швидкості опрацювання платежів у години пік. Так, із середини червня скарг про проблеми з оплатою не надходило, кажуть у команді Віледжу.

Причини збоїв у компаніях не уточнюють, однак КП «Київський метрополітен» запевняє, що все обладнання і мережа передачі даних працювали стабільно.

Чому виникають такі затримки

Система оплати проїзду банківськими картками в метро працює так, що повторно оплатити поїздку можна лише тоді, коли списалися гроші за першу, пояснюють у метрополітені. Водночас швидкість списання коштів залежить від роботи банку.

Наразі швидкість опрацювання платежів залежить від потоку пасажирів – переважно вона становить кілька секунд, пояснюють у банку. Однак у години пік швидкість опрацювання платежів може тривати до 20 хвилин.

   

Оплатити проїзд у застосунку «Київ Цифровий» можна в усіх автобусах, тролейбусах і трамваях міста. Для цього треба обрати функцію «Оплата проїзду» й відсканувати QR-код у транспорті. Це єдиний спосіб оплати, для якого не потрібна додаткова перевірка зчитувальним пристроєм контролера.

Обкладинка: КП «Київський метрополітен»