Поки триває дискусія про Ярославів Вал, частину Оксфорд-стріт у Лондоні зроблять пішохідною
У Лондоні (Велика Британія) перетворять частину Оксфорд-стріт на пішохідну зону, пише Dezeen.

Рання концептуальна візуалізація, опублікована мером Лондона Садіком Ханом у 2017 році
Понад кілометр однієї з найвідоміших торгових вулиць світу стане пішохідним. На місці нинішньої дороги облаштують громадські простори, зони для відпочинку й літні майданчики закладів. Так хочуть зробити район зручнішим для пішоходів і відвідувачів магазинів.
Проєкт очолять архітектурні студії Hawkins/Brown та East. Hawkins/Brown розробить загальну концепцію для всієї Оксфорд-стріт – від Мармурової Арки до Тоттенгем-корт-роуд. Студія East відповідатиме за першу чергу реконструкції – ділянку від Орчерд-стріт до Грейт-Портленд-стріт.
До команди також долучаться архітектурні бюро Gehl і Publica, які надаватимуть додаткову експертизу. Команди залучатимуть фахівців, які працювали над відомими міськими просторами Нью-Йорка, Сіднея й Лондона – зокрема Times Square, George Street, Bond Street і Here East у Стратфорді.
Навіщо це роблять
Міський голова Львова Садік Хан називає оновлення Оксфорд-стріт «трансформаційним та амбітним» проєктом, що має оживити вулицю після спаду через пандемію й розвиток онлайн-торгівлі.
Оксфорд-стріт щороку приносить близько 25 мільярдів фунтів до економіки Лондона, але за останні роки втратила частину відвідувачів. Плани з перетворення вулиці на пішохідну зону вперше представили ще у 2017 році, але тоді їх заблокувала місцева влада.
Оксфорд-стріт залишається одним із головних торгових центрів міста. У 2024 році тут відкрився магазин IKEA у відреставрованій історичній будівлі, де раніше розташовувався флагман Topshop.
Просто перекрити вулицю для автівок – ще не значить зробити її пішохідною (як видно з прикладу Бессарабського проїзду). Альтернативну концепцію «Ярославового Валу без бар’єрів», яка «балансує інтереси й нікого не дискримінує», запропонували в архітектурному бюро Archimatika, розмістивши на вулиці сітілайти з візуалізаціями оновленого Ярвалу.
Запитали, яким може бути Ярославів Вал, у форматі shared space [за якою всі учасники руху мають пересуватися в одному просторі на рівних умовах, без світлофорів чи бордюрів] і чому в архітектурному бюро обрали саме такий формат діалог із містом, яке кілька років тому провалило спробу зробити вулицю бодай частково пішохідною.
Як приклад в архітектурному бюро наводять результат shared space в англійському Пойнтоні (перехрестя Честер-роуд і Лондон-роуд), де 80% стріт-рітейлерів заявили про збільшення обігу внаслідок збільшення кількості пішоходів.