
Паста-бар «Хвиляста» на Подолі від засновників «Тісто, сир і тітка Белла»
Відкриття паста-бару «Хвиляста» відбулося в червні на Подолі. Це новий моноформат від групи ресторанів Rest Emotion («Тісто, сир і тітка Белла», Naperlage (ex-Naprosecco), власниками якої є Володимир Григорі та Роман Пакеліані. Це одне з відкриттів, на яке ми чекали в Києві влітку.
Де: вулиця Верхній Вал, 24
Коли: 12:00–22:00 щодня
Концепція
Формат паста-бару «Хвиляста» розробила директорка з маркетингу Rest Emotion Тетяна Мележик. «Дуже хочемо показати людям переваги моноформату, коли в закладі є ключовий продукт, який роблять відмінно. У «тітці Беллі» ми навчилися робити неаполітанську піцу, тож «Хвиляста» стала наступною сходинкою розвитку», – розповідає Віледжу Тетяна Мележик.

Назва бару є асоціативною до вайбу пляжного відпочинку й атмосфери південноіталійського регіону й узбережжя Амальфі. «Першою робочою назвою проєкту була «кучерява», яка стилістично поєднувалась би з попереднім проєктом і була його продовженням. Але у процесі роботи ми надихнулися паста-вечірками та стилем молодіжного пляжного відпочинку в Італії, що, здається, ніби хвилі Середземномор'я самі принесли нам цю назву», – розповідають у команді.

Офіціанти в закладі є паста-інструкторами, які розповідають відвідувачам про паста-культуру. Символ паста-бару – хлопчик Пенне з надувним колом, який прямує «кататись на паста-хвилях». «Щоб відвідувачі могли зручно їсти пасту з великою кількістю соусу, ми передбачили pasta surfing kit, у яких завжди є резинки для волосся. А для гарного настрою ми приготували сюрпризи – на дні кожної сотої тарілки прихований келих просеко, десерти тирамісу чи навіть повне закриття рахунку», – каже Тетяна Мележик.

Резерву столів у закладі немає. Планують запуск власної доставки та підключитися до агрегаторів.
Локація
«Хвиляста» розташована на першому поверсі дореволюційної будівлі на вулиці Верхній Вал. В основній залі 23 місця та відкрита кухня. У кінці червня планують відкриття літньої тераси на 10–12 місць, що буде у дворі поруч із рестораном «Тісто, сир і тітка Белла».

За дизайн інтер’єру відповідає Віктор Чумак із Chumak Bureau. В інтер’єрі намагалися передати атмосферу сучасної південної Італії та пляжного відпочинку. Серед акцентів – хвилі на столах і серветках, яскраві смугасті орнаменти на стільцях, натуральний камінь і фактурна плитка. Кухня в закладі повністю відкрита.


Кухня
Над меню працювали понад пів року шеф «Тісто, сир і тітка Белла» Сергій Шпара спільно із запрошеним шефом Богданом Бочковським. За основу взяли класичні рецепти пасти, які дізналися від італійських бабусь (яких називають нонни). Серед страв – равіолі зі шпинатом і рикотою за 100-річним рецептом від зірки ТікТоку Нонни Наталіни. «Ми переписуємося з бабусями у WhatsApp італійською, бо іншої мови вони не знають, і постійно ділимося з ними нашими доповненнями до їхніх родинних рецептів. Плануємо не зупинятися й доповнювати меню новими стравами від наших італійських бабусь», – каже Тетяна.

У «Хвилясті» використовують лише фреш-пасту, яку готують щодня на відкритій кухні. Для цього використовують три способи: ручний (для пасти малоредус, що виглядає як маленькі мушлі), паста-мейкер (для розкачування тальятеле) та паста-машину (для різних паста-форм). Пасту готують лише із семоли, яка має крупчасту структуру та жовтуватий відтінок, води і яєць.


Усі класичні та знайомі рецепти пасти доповнені авторськими рішеннями: до пасти болоньєзе додають вершкову копчену еспуму, до карбонари – кранч бекон, качо е пепе готують із пастою радіаторе, а тортеліні роблять із телячими щічками й подають на випареному соусі демігляс.


Окрім пасти, у закладі є антипасті, які самостійно імпортують з Італії (окрім м’яких сирів, які виробляють в Україні за спеціальним замовленням), два десерти – тирамісу та канелоне – й один салат. «Для балансу до кожної пасти радимо брати порцію простого італійського салату Insalata Mista, у якому багато зелені та клітковини», – пояснює директорка.

У паста-барі є своя бакалія, де можна придбати фреш-пасту для домашнього приготування, яку кладуть у зручні зіп-пакети. Також пропонують до пасти сири, ковбаси, оливкову олію, соуси та песто власного виробництва.

«Щоб занурити відвідувача в нашу атмосферу та розказати про дивовижний світ пасти, ми розробили електронну книгу. У ній розповідаємо цікаві факти про походження, види й особливості різної пасти, книжку можна знайти за к'юар-кодом і почитати в очікуванні замовлення», – додає маркетинг-директорка Тетяна Мележик.
У винній карті трохи більш як десяток позицій італійських вин, серед яких є і натуральні та помаранчеві. Щоб відібрати ці зразки, команда провела вісім дегустацій та оцінювала понад 160 вин.


Коктейльна карта зараз налічує всього три класичні коктейлі: «Хьюго», «Апероль Шприц» і «Неґроні Сбальято». Її планують доповнювати також класичними позиціями.


Фото: Сергій Мирошніченко для Віледжа